Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Propagujte se pomocí ekologie

05.03.2011  |  53× přečteno      vytisknout článek

Propagujte se pomocí ekologie

Hotely prezentující se na veřejnosti jako ekologicky přátelské většinou zdůrazňují zájem o opravdovou úsporu financí a energií (recyklace vody, solární panely atd.). Nejde jim však spíše o přitáhnutí klientů ze segmentu cestovatelů ekologický přístup přímo vyžadujících?

Lze konstatovat, že se jedná o směsici obou těchto faktorů, které se vzájemně doplňují. Například hotely Hilton v Praze, které jsou ekologicky přátelské a úspěšně začlenily několik dlouhodobě udržitelných projektů ve svém provozu, jsou příkladem toho, že tento přístup přitahuje více klientů vyhledávajících hotely s provozem šetrným k přírodě.

Ekoznačení by pak mělo být stejně jako pro pražský hotel Adria pouze zastřešujícím prvkem, pomáhajícím jednodušeji popsat firemní filozofii - tedy hotel s provozem i myšlením, vstřícným k životnímu prostředí a zahrnujícím myšlenku společenské odpovědnosti jako přirozené součásti každodenního fungování. I takové vysazení stromků v parku Stromovka, které má na svědomí pražský hotel sítě Four Seasons, se lidem dostává do podvědomí jako vzkaz, že toto je cesta, kterou se hotel ubírá a do budoucna ubírat bude.

PÁR STŘÍPKŮ Z PRAXE

Pražský hotel Adria k celé propagaci ekologického zaměření přistupuje s hravostí. "U veškerých kroků, které činíme, je nezbytný soulad pohledu ekologického, ekonomického a pohledu daného vlastními morálními hodnotami. Proto do kroků podporujících ekologii zapojujeme na prvním místě sebe, tedy nás, zaměstnance hotelu, které takové aktivity baví, a snažíme se, aby bavily i naše hosty, obchodní partnery atp., kterým spoluúčast na našich aktivitách nabízíme," říká Karel Doubek, generální ředitel hotelu Adria.

Hotel Hilton Praha svou ekologickou propagaci spatřuje také více v činech. Během posledních několika let zde realizovali několik ekologicky šetrných aktivit, jako např. tepelné znovunabití, solární fólie, které zvyšují teplotní zůstatek v hotelu a v důsledku toho snižují spotřebu elektrické energie potřebné k ochlazování. Kromě moderních kondenzačních bojlerů, používání vody z Vltavy na ochazování nebo speciálních elektronických transformátorů regulujících spotřebu elektrické energie, instalovali také šetřiče vody ve sprchách a umyvadlech na pokojích hostů a dvoutlačítkový záchodový splachovací systém. Všechny výše zmíněné technologie jsou řízeny dobře fungujícím stavebním systémem řízení a výhodou je zřetelná úspora elektrické energie.

"Mluvíme-li v číslech, vše výše popsáno nám v roce 2009 pomohlo zredukovat náklady na energie o 27,3 milionu Kč," říká Milan Polák, technický ředitel obou hotelů Hilton v Praze. Cestovatelé totiž často v hotelu vyžadují důkazy a číselné údaje o zodpovědném provozu "Abychom celý náš ekologický přístup podpořili, připravili jsme nový ,Lightstay' - systém měření dlouhodobé udržitelnosti, který byl spuštěn ve Spojených státech a koncem roku 2011 bude zaveden ve všech Hilton nemovitostech jako jeden ze standardů této značky," říká Markéta Šebková, marketing & PR manažerka hotelů Hilton v Praze.

NÁZOR ODBORNÍKA

Karel Doubek, generální ředitel hotelu Adria

Jakou stategii ekologické propagace byste po vašich zkušenostech doporučil novým ekologickým hotelům?

V prvé řadě bych doporučil nespoléhat na to, že strategie přijde odněkud zvenčí. Pro mne je klíčové, že mám to štěstí, že mám kolem sebe skupinu lidí, která s myšlenkou hotelu vstřícnému životnímu prostředí souzní a je přirozenou součástí jejich uvažování. Bez existence skupiny souznících osob bych nedoporučoval se do strategie pouštět.

Máte pocit, že propagace na internetu, v médiích či jiné marketingové nástroje jsou pro tento segment vhodné, nebo si myslíte, že nejlepší propagací je spokojený klient?

Propagaci uvedené myšlenky na portálech, v médiích apod. formou "jsme ekologický hotel" nevidím aktuálně jako klíčovou. Za účelnou považuji propagaci myšlenek či činností, které děláme (péče o životní prostředí v centru Prahy "přiložením ruky k dílu" - natírání laviček ve Františkánské zahradě, spoluúčast v péči o studánku na Petříně, nabídka ranních "běžeckých tras" pro hosty po zajímavých přírodních místech v centru Prahy, možnost ochutnávky čerstvých či sušených bylin z Františkánské zahrady na snídaních, nabídka menu z biopotravin, podpora širších společenských aktivit - Týden evropské mobility, Den bez aut, Hodina Země. Samozřejmě, že pokud se naši klienti těchto aktivit účastní či mají možnost se z výsledků aktivit těšit a myšlenku pak šíří dál, je to pro nás ta nejlepší propagace. Myslím, že klient je velice citlivý na to, zda je propagace důvěryhodná (je velmi kritický a mnohdy i podezíravý, zda je hloubka myšlenky vyvážena činy). A tak je pro nás klíčové, aby vše, co děláme, jsme opravdu dělali s radostí a věřili smyslu toho, co děláme.

Nápaditá ekopropagace hotelu.

Hotel Adria Praha, držitel Ekoznačky EU, ve spolupráci s organizací Auto-Mat vyhlásil v září loňského roku při příležitosti Evropského týdne mobility soutěž, která propagovala myšlenky udržitelného rozvoje a ekologicky šetrných forem dopravy v celé Evropě.

ZDROJ: HOTEL&SPA MANAGEMENT


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist