Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ve hře je průtah i obchvat

12.04.2005  |  zdroj: HN  |  125× přečteno      vytisknout článek

Ve hře je průtah i obchvat Studii severojižního silničního průtahu, který povede areálem Škodovky, si nechá zpracovat plzeňská radnice. Chce zjistit, zda je tato varianta vhodnější než návrh průtahu Korandovou ulicí podél škodovácké zdi, který vyvolal značný odpor mezi obyvateli města. Průtah má odlehčit frekventované Klatovské třídě. Ve hře je i stavba severozápadního okruhu.
Nová studie posoudí i napojení na stávající komunikace. Hotový dokument za 1,5 milionu korun chce mít město k dispozici v listopadu. Původně zamýšlená trasa průtahu, který má odlehčit dopravou přetížené Klatovské třídě, vyvolala vlnu odporu. Petiční akce zahájili občané i ekologická iniciativa Děti Země.
Průtah podle odpůrců zničí Lochotínský park, naruší západní část historického centra města a zvýší dopravní zatížení v zastavěných částech Karlovarské a Lidické ulice. "Výstavba průtahu neodvede dopravu z centra, jen ji za cenu rozsáhlých demolic, výstavby "betonových mrtvých zón" a zhoršení životního prostředí přesune o několik set metrů do dosud klidných částí města," uvedl Martin Marek z Dětí Země.
Ekologická iniciativa dále argumentuje tím, že průtah z dopravního hlediska přetížení Klatovské třídy neřeší. Problém by podle Dětí Země vyřešil severozápadní okruh. Jeho výstavbou by se odlehčilo nejen Klatovské, ale i Karlovarské třídě a bylo by možné zavést rychlý spoj městské hromadné dopravy ze Severního předměstí na Borská pole. "Proti severozápadnímu okruhu nemáme při dodržení určitých podmínek zásadní připomínky. Především se jedná o náhradu zeleně za část Radčického lesa a šetrné překonání řeky Mže a Vejprnického potoka.
Za samozřejmé považujeme zavedení linky MHD a vybudování cyklistické a pěší infrastruktury. Budeme se snažit přesvědčit pana primátora a představitele města, kteří prosazují průtah, aby své stanovisko přehodnotili," vysvětluje Marek a připomíná, že proti průtahu se vyslovili i lidé ze Společnosti pro veřejnou dopravu, plzeňští architekti ze skupiny Zapálení i Plzeňský kraj. Hlavní slovo v řešení trasy páteřní komunikace bude mít Státní fond dopravní infrastruktury.
V areálu Škody Holding v současné době probíhají demoliční práce. V rámci programu otevírání areálu má vzniknout do listopadu letošního roku 50 hektarů pro stavbu hal nových investorů. V červnu má být připravena první ze čtyř lokalit o rozloze 20 hektarů.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist