Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Jihočeská dálnice má být dokončena za šest let

07.05.2008  |  zdroj: Podniky a trhy  |  123× přečteno      vytisknout článek

Jihočeská dálnice má být dokončena za šest let Jihočeský úsek dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí na hranici s Rakouskem bude hotový v roce 2014. Jednotlivé části dálnice budou uváděny do provozu už od roku 2012.

Vyplývá to ze zprávy, kterou na ministerstvu dopravy schválil řídící výbor projektu PPP (partnerství veřejné a soukromé sféry). Dálnice D3 z Prahy přes Tábor k rakouské hranici bude první silniční stavbou, na jejímž budování se budou podílet soukromé peníze. Kvůli náročnosti přípravy však byl projekt PPP několikrát přehodnocen a změněn. Původně se měl metodou PPP budovat pouze třicetikilometrový úsek z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Nyní se připravuje mnohem delší varianta od Veselí nad Lužnicí k hranicím.

Dopravou velmi zatížený úsek u Tábora naopak zaplatí stát. Důvodem je urychlení přípravy a výstavby dálnice, neboť dosavadní mezinárodní silnice z Prahy přes Budějovice do Dolního Dvořiště "dusí" obyvatele táborské aglomerace, především Sezimova Ústí, Plané nad Lužnicí a Soběslavi. Tento úsek by měl sloužit řidičům už v roce 2010.

D3 má být prubířským kamenem partnerství veřejného a soukromého sektoru při výstavbě dálnic. Příprava projektu PPP trvá několik let. Nejdůležitější je nastavit financování tak, aby bylo výhodné pro stát i soukromou firmu. Stát udělí soukromému investorovi koncesi na stavbu a provozování dálnice. Investor dálnici za své peníze postaví, 20 až 30 let ji udržuje a pak předává státu. Stát po celou tu dobu platí investorovi koncesní poplatky, které zahrnují jak náklady výstavby a údržby, tak zisk investora. Největším problémem je proto nastavení míry zisku a míry rizik pro každého z partnerů.

Výběr investora na D3 zahájí ministerstvo dopravy ještě letos.

Dálnice D3 je jedním z nejdelších chybějících úseků české dálniční sítě. Z plánovaných 170 kilometrů dnes jezdí automobily pouze na 15 kilometrech.

Zatímco v Jihočeském kraji je trasa dálnice jasná a pokračují přípravy k samotné výstavbě, ve středních Čechách se očekávají problémy především s ekologickými iniciativami. Dálnice má totiž vést přes rekreační oblast Posázaví.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist