Čtvrtek, 28. března 2024

Plzeňské trolejbusy/metrobusy pro Bolognu

Plzeňské trolejbusy/metrobusy pro Bolognu

Iveco Crealis Neo 18 je kloubový trolejbus, na kterém společnost Iveco (dříve Irisbus) spolupracuje se Škodou Electric. Škoda Electric v plzeňském závodě zajišťuje montáž elektrovýzbroje do dodané karoserie. Finálním dodavatelem je společnost Iveco France.

Čtyřdveřové trolejbusy pojmou 140 cestujících (29 sedících, 111 stojících). Plně nízkopodlažní vozy mají v druhých dveřích manuálně výklopnou plošinu pro vozíčkáře. Prostor pro kočárky či vozíčkáře je umístěn naproti druhým dveřím. Tento prostor je více prosvětlen pomocí prodloužení bočních oken. Toto prosvětlení výrazně kazí design celého vozidla. Přitom na design vozu byl u modelu Crealis Neo kladen velký důraz. Vzhled vozidla je vyvinut pro koncepci BHNS (Bus a Haut Niveau de Service tj. autobusová doprava s vysokou úrovní služeb, metrobus). Vozidlo předním čelem připomíná tramvaj. Systém metrobusů se v podstatě tramvajím přibližuje (kromě designu vozidel je typickým znakem oddělená jízdní dráha, krátký interval mezi spoji). Pro porovnání např.: u konkurenční společnosti Solaris je model pro BHNS nazván Metrostyle. Iveco Crealis vychází z modelu Citelis, jedná se v podstatě jen o facelift předního čela. Další rozdíly mezi modely Citelis a Crealis Neo jsou např. odlišná délka (18235 mm (Crealis) vs. 17900 (Citelis)), odlišná hmotnost (20,6 tun vs. 20,3 tun) nebo snížená obsaditelnost (140 oproti 150 u Citelisu). Rozdíl mezi trolejbusem Crealis Neo pro Bolognu a 25 Tr je v použití modernějšího trakčního motoru, softwaru řídicí jednotky či osazení dieselagregátem splňujícím nejnovější emisní normy Euro 6. Další elektrické a mechanické vybavení je většinou totožné. Trolejbusy pro Bolognu jsou vybaveny klimatizací salonu pro cestující, proto jsou použita jen malá vyklápěcí okna. Sedačky v interiéru jsou plastové, bez čalounění. Ve vozech je instalován kamerový systém.Trolejbusy jsou vybaveny informačním systémem od italské společnosti Ameli Spa. Pro usnadnění jízdy jsou vozidla osazena automatickým optickým naváděním do zastávek s přesností na 5 cm. Čidla systému jsou umístěna v zaobleních na předním čele. Poloautomatické sběrače proudu jsou kombinací Esko/Faiveley. Stahováky nesou značku Railtech. Maximální rychlost trolejbusu je 65 km/h. Trolejbusy jsou opatřeny dieselagregátem Kirsch, který splňuje nejnovější emisní normy Euro 6. Zajímavostí je, že trolejbusy jsou zároveň vybaveny klimatizací i dieselagregátem. Více na:http://www.plzensketrolejbusy.cz/zkousenetrolejbusy/crealis.php

ZDROJ:http://www.plzensketrolejbusy.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů