Španělský býk jede na CNG
Český trh se utěšeně plní novými modely aut s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Mezi poslední novinky patří i Seat Leon TGI vybavený nově vyvinutým motorem 1,4 litru s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem.
foto: Hybrid.cz
Motor modelu Leon TGI poskytuje nejvyšší výkon 81 kW/110 k a maximální točivý moment 200 N.m již od 1500 min-1. Navzdory své hospodárnosti propůjčuje Leonu TGI vynikající dynamiku - zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 10,9 sekundy a nejvyšší rychlost je 194 km/h.
Čísla jsou ale jen čísla. Když pak usednete za volant plynového Seatu Leon, chytíte do ruky řadící páku a sešlápnete plyn, nudná statistika se rázem promění v extrémně zábavnou jízdu. Předně, převodovka je velmi přesná a řazení je skutečná radost - páka skvěle padne do ruky.
Vyšší oktanové číslo stlačeného zemního plynu (CNG) ždíme z bivaletního (konstruovaného pro CNG a benzin) motoru 1.4 TSI každý kilowatt výkonu. Turbo není příliš zřetelné, rozjíždění je bezproblémové a auto slušně táhne už od nižších otáček.