Úterý, 19. března 2024

Deutsche Post naštvala Volkswagen

Deutsche Post naštvala Volkswagen

Elektromobily jak je známe dnes mají omezené využití, jsou však oblasti, pro které jsou již dnes tím nejlepším řešením. Patří sem například doručovací služba, což si již před nějakou dobou uvědomilo několik poštovních společností. Norský Posten již například provozuje na devět set elektromobilů a nedávno objednal ještě dalších 240 elektrických Renaultů Kangoo Z.E. Francouzská společnost La Poste pak provozuje několik tisícovek těchto vozidel. Německá Deutsche Post šla trochu jinu cestou a své ideální doručovací elektrické auto si zkonstruovala sama.

S pomocí zhruba osmdesátky subdodavatelů, mezi kterými nechybí tak velká jména, jako například Bosch (elektropohon) nebo Hella (světla), tak vznikly unikátní, pro poštovní služby optimalizované užitkové automobily s nákladovým prostorem téměř čtyři metry krychlové a jednou tunou užitečné hmotnosti. StreetScooter, jak se tento elektromobil nazývá, je navržen velmi robustně, tak, aby vydržel pracovní nasazení 60 hodin týdně po dobu šestnácti (!) let. V současnosti má již Deutsche Post v provozu přes tisícovku těchto automobilů a hodlá zvýšit výrobu na 5000 exemplářů ročně. Zároveň zvažuje možnost nabídnout tyto unikátní elektromobily také jiným společnostem. A to naštvalo Volkswagen, který býval tradičním dodavatelem Deutsche Post. Jenže poštovní společnost nyní modely Caddy vyřazuje a nahrazuje je StreetScootery. ,,Jsem rozčilen na nejvyšší možnou míru," komentoval situaci šéf Volkswagenu Matthias Müller, který se ptá, proč Deutsche Post neoslovila VW Užitkové vozy, aby pro ně nepřipravily něco podobného. Pozapomněl asi, že se o to Deutsche Post s největší německou automobilkou pokusila, ale projekt zahájený v roce 2011 vyzněl ,,do ztracena". A mluvčí Deutsche Post uvedl, že se společnost pustila do vývoje a výroby vlastního elektromobilu jen z toho důvodu, že žádný z oslovených automobilových výrobců nebyl ochoten taková auta vyrábět.

Příklad StreetScooteru by mohl inspirovat i další společnosti, které aktuálně postrádají na trhu vozy odpovídající jejich požadavkům. Elektrický systém pohonu otevírá díky své jednoduchosti dveře vzniku konstrukcí určených pro malosériovou výrobu a komerční nasazení, téměř jistě budou s dalším rozvojem elektromobility vznikat menší výrobci vyplňující velmi pružně mezery na trhu. A to velké a mnohdy velmi těžkopádně reagující automobilky nepochybně zneklidňuje...

Zdroj: www.ifleet.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů