Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Rinspeed chystá svůj ekologický transformer

22.02.2009  |  124× přečteno      vytisknout článek

Rinspeed chystá svůj ekologický transformer Vypadá jako futuristický supersport, ale zdání klame. Posláním tohoto konceptu je co největší efektivita a ekologický provoz. Kvůli němu se jeho karoserie ráda přizpůsobí počtu pasažérů.

Expozice švýcarské firmy Rinspeed je atrakcí každého ženevského autosalonu. Její majitel Frank Rinderknecht zde každoročně představí více či méně bizarní studii. Letos to bude elektromobil nazvaný iChange, který se promění podle počtu svých pasažérů. Nebude to poprvé, v roce 2002 tato firma překvapila svět studií malého kabrioletu Presto, který se uměl natáhnout a tím proměnit ze dvoumístného na čtyřmístný.

ČTĚTE TAKÉ: Měňavka chce udávat směr automobilkám

Tentokrát se však studie nebude měnit kvůli schopnosti zaparkovat na malé místo, ale kvůli co největší efektivitě. Ta závisí na hmotnosti, druhu pohonu a aerodynamice, jíž se přizpůsobily tvary iChange. Proto vypadá jako supersport. Jeho řidič sedí vpředu uprostřed pod aerodynamickou kopulí, která slouží i jako dveře. Při každém nástupu do vozu se odzadu zvedne.

ČTĚTE TAKÉ: Plovoucí Bondovo auto je na světě

Když bude potřeba převézt další pasažéry, kopule se vzadu přizvedne a uvolní jim více místa pro hlavy.Právě v kopuli je hlavní trik tohoto konceptu. Pokud bude potřeba svézt dalšího jednoho či dva lidi, stačí stisknout tlačítko a zadní část kopule se přizvedne, aby jim udělala dost místa nad hlavou na dvojici zadních sedadel. Studie iChange se tak bude proměňovat z jednomístné třímístnou.

ČTĚTE TAKÉ: Auto, které mění tvary. A je z látky

Jednodcuhý interiér je čalouněn přírodní vlnou. Vstupování do studie pod odklápěcí kopulí asi nebude příliš pohodlné…Lákavým tvarům iChange nezůstanou nic dlužny výkony. Celá studie váží jen 1050 kilogramů, takže jí elektromotor o výkonu 150 kW (201 koní) stačí ke sprintu na stovku za čas jen lehce přesahující čtyři sekundy a maximální rychlosti 220 km/h. Čemuž pomohla také šestistupňová převodovka ze Subaru Impreza WRX s blíže nespecifikovanou převolbou stupňů. U elektrromobilu věc velmi neobvyklá. Takové ale Rinderknechtovy koncepty bývají.

Foto: Rinspeed


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist