Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Test Mercedes-Benz E 300 CDI Bluetec: starý ekolog

14.03.2009  |  130× přečteno      vytisknout článek

Test Mercedes-Benz E 300 CDI Bluetec: starý ekolog

Dny současné generace "Éčkového" Mercedesu jsou sečteny, za pár dnů se začne prodávat nová generace. Co může nabídnout odcházející model poháněný šestiválcovým turbodieselem v ekologické verzi se sníženými emisemi?

Právě odcházející generace Mercedesu třídy E je na trhu už více než pět let. Z konzervativních tvarů, jimž dominuje čtveřice kulatých předních světlometů, je to poznat na první pohled. Ale i tak je vzhled přes 4,8 metru dlouhého vozu dostatečně důstojný.

Testovaný model byl v jednom ohledu výjimečný. Jde o první osobní vůz s logem Mercedes-Benz v Evropě, prodávaný s označením Bluetec. O co jde? Šestiválcový turbodiesel je upraven tak, aby už nyní plnil emisní normu EU 5, která vstoupí v platnost až za tři roky. Motor má upravené spalování nafty a jiný katalyzátor, který lépe zachytává uhlovodíky, oxid uhelnatý a pevné částice. Zajímavostí je vstřikování čpavku, které snižuje množství oxidu dusíku.

Mercedes-Benz třídy E:. Mercedes-Benz třídy E - roky jsou na něm už znát, design ale určitě neurazí. foto: Novinky/maž

Šestiválec nabídne 540 Nm

Na šestiválcovém turbodieselu nepoznáte, že jde o „ekologickou“ variantu – díky 540 Nm točivého momentu, který máte k dispozici od 1600 otáček nabízí i relativně těžké „Éčko“ skvělé pružné zrychlení. Při svižnější jízdě mimo město se spotřeba nafty pohybuje mezi 8 až 9 litry, což je na velké auto, jakým Mercedes-Benz třídy E bezpochyby je, solidní hodnota.

Sedmistupňový automat řadí inteligentně, hladce a relativně rychle – pouze při rychlém podřazení (kickdownu) převodovce trvá přeci jen déle, než podřadí o jeden až tři stupně a auto mohutně vyrazí vpřed. Brzdy jsou k neutahání, dobře se dávkují a dynamiku šestiválcového motoru krotí velmi dobře.

Uvnitř je spousta volného místa pro posádku a nedostatkem prostoru pro nohy či hlavy nebudou rozhodně trpět ani cestující vzadu (rozvor náprav činí 2854 mm). Kožené sedačky jsou velmi, velmi pohodlné a ani vysloveně dlouhé jízdy vaše záda příliš neunaví.

Mercedes-Benz třídy E:. Ekologický turbodiesel a desítky zabitých muchfoto: Novinky/maž

Palubní deska samozřejmě nezamaskuje své roky, některé ovladače vypadají poněkud zastarale, nicméně dílenské zpracování i výběr použitých materiálů odpovídají cenovce druhého nejdelšího Mercedesu. Kufr nabídne dostačujících 540 litrů, jde o sedan, takže přístup je, jako to už bývá, relativně horší.

Převod řízení je příliš velký a posilovač trpí nadměrným účinkem, proto zpětná vazba od předních kol není ideální. Je to Mercedes, což naznačuje, že si užijete náležitý komfort a to i na rozbitých silnicích – „žehlení nerovností“ je i u konstrukčně relativně staré generace testovaného „Éčka“ výtečné a právem stále patří mezi elitu vyšší střední třídy.

Mercedes-Benz třídy E:. Do sedadel jenom zapadnete, jsou velmi pohodlná.foto: Novinky/maž

Sportovní vlastnosti nahradil velký komfort

Vzhledem k hmotnosti přes 17 metráků (bez posádky a zavazadel) se Mercedesu třídy E zrovna nelíbí rychlá jízda na zatáčkovitých silnicích – v rychleji projížděných zatáčkách zaznamenáte pohupování. Jenže i s ohledem na velikost a hmotnost vozu, přeposilované řízení, rychlost řazení sedmistupňového automatu a naladění podvozku jsou jeho pravým teritoriem dálnice, na kterých dovede výborně zkracovat vzdálenosti, to vše při nadprůměrném cestovním komfortu pro posádku.

Bluetec je jistě zajímavým rozšířením nabídky v době, kdy stále více řidičů dá nejenom na výši spotřeby paliva, ale i na ekologičnost svého vozu. Mercedes přezdívá technologii Bluetec „nejčistší diesel na světě“, faktem je, že na stejný titul si brousí zuby i další výrobci automobilů, například koncern Volkswagen. Budoucnost automobilů je tedy rozhodně zelená.

Mercedes-Benz třídy E:. Mercedes-Benz třídy E si konkuruje s Audi A6 nebo BMW řady 5.foto: Novinky/maž

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor: 2987 ccm, šestiválec, vznětový
Max. výkon: 155 kW (211 k) při 3400 ot./min.
Max. točivý moment: 540 Nm od 1600 ot./min.
0 - 100 km/h: 7,2 s
Nejvyšší rychlost: 244 km/h
Kombinovaná spotřeba: 7,2 l/100 km
Pohotovostní hmotnost: 1735 kg
Poháněná náprava: zadní
Cena základní verze: 1 330 000 Kč


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist