Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Bezpečnost a ekologie s dynamikou

04.04.2009  |  124× přečteno      vytisknout článek

Bezpečnost a ekologie s dynamikou

Jedním z nejzajímavějších konceptů představených na letošních autosalonech je vůz Volvo S60 Concept, který je současně předobrazem nové generace sedanů S60. Ta by se měla objevit na trhu již v příštím roce a Volvo slibuje, že se máme na co těšit.

Volvo S60 Concept: Bezpečnost a <a href=ekologie s dynamikou" src="http://www.e15.cz/assets/prilohy/auto-moto/volvo-244_2.jpg">

Originální řešení. Pohled seshora prozrazuje bohatě prosklenou kabinu a nezvyklé otevírání zadních dveří

Volvo si dalo s novou ,,es šedesátkou" bezesporu na čas. Současné Volvo S60 se totiž vyrábí od roku 2000. Během devíti let se v automobilovém průmyslu vystřídají často i dvě modelové generace, takže toto stáří lze v silné konkurenci prémiového segmentu střední třídy jen těžko zakrýt.

Dynamický design

Z hlediska designu nemají v belgickém Gentu vyráběné sedany S60 už téměř nic z typických hran legendárních vozů Volvo, jako byly například typy 240, 740 nebo 850. Concept S60 přesto představuje další výrazný krok směrem k dynamicky pojatému sedanu, jehož linie střechy připomíná sportovní kupé.

Zatímco se exteriér konceptu Volvo S60 poměrně hodně podobá vozu, který švédská automobilka vyšle na silnice už v příštím roce, představuje interiér sondu do vzdálenější budoucnosti.

Základní tvary tělesa přístrojové desky konceptu převezmou zřejmě i nové sedany S60, avšak většina detailů, nových materiálů a neobvyklých řešení se do výroby zřejmě nedostane.

Zajímavá je průhledná středová konzola z křišťálového skla od slavné švédské sklárny Orrefors. Konzola se táhne v délce 1,6 metru od přístrojové desky nad středovým tunelem až za přední sedadla.

Tento prvek vzhledem k drahé ruční výrobě v sériovém sedanu nečekejte, nicméně výsledný efekt je tak zajímavý, že se v autech možná brzy setkáme s náhražkou z kvalitního plastu. Je však otázka, nakolik se s takovým materiálem podaří napodobit křišťálový třpyt.

Nezvyklé nastupování

V celé šíři kabiny otvírají přístup k sedadlům dvojice bočních dveří bez sloupků B. Zadní dveře mají speciální paralelogramové závěsy, otvírají se pomocí tlačítek a v otevřeném stavu nepřekážejí v přístupu do interiéru.

Asymetricky tvarovaná sedadla jsou vpředu i vzadu samostatná s integrovanými opěrkami hlavy a bezpečnostními pásy. Čtveřice sedadel je v interiéru uložena tak, aby budila dojem, že se vznáší.

Celý interiér prosvětluje kompletně prosklená střecha, od silně skloněného předního a zadního okna ji oddělují jen dva poměrně tenké příčníky.

Safety First

Volvo S60 Concept však není zajímavý pouze z hlediska designu. Švédská automobilka v něm představuje také nové technologie, s nimiž počítá pro své budoucí vozy.

Jak je pro Volvo typické, mnohé z těchto novinek se zaměřují na bezpečnost, ovšem ani komfort a ekologie nejsou opomíjeny.

První dva aspekty v sobě slučuje adaptivní tempomat, který udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu až do úplného zastavení - usnadňuje únavné popojíždění v kolonách.

Novinkou je rovněž signalizace upozorňující na chodce, kteří vstoupí do dráhy vozidla. Jejím cílem je zcela zabránit srážce vozidla s chodcem při rychlostech do 20 kilometrů za hodinu a v ostatních případech alespoň omezit následky nehody (systém automaticky brzdí, pokud řidič nereaguje).

Poslední z nových asistenčních systémů vyhodnocuje během jízdy riziko srážky a v případě neodvratitelné kolize automaticky brzdí maximální silou, aby se co nejvíc snížila intenzita nárazu a následky nehody zůstaly co nejmenší.

Silnější a úspornější

Volvo plánuje velké změny také v nabídce motorů. Koncept je vybaven novým čtyřválcem 1.6 GTDi s přeplňováním turbodmychadlem, přímým vstřikováním benzinu a celou řadou vyspělých technologií pro další snižování spotřeby paliva. Volvo udává pro tento motor nejvyšší výkon 180 koní při kombinované spotřebě jen pěti litrů benzinu na 100 kilometrů.

První Volvo s motorem GTDi přijde na trh ve druhé polovině letošního roku.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist