Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Volvo C30 DRIVe: „závodní” ekospeciál aneb možné je všechno

11.04.2009  |  141× přečteno      vytisknout článek

Volvo C30 DRIVe: „závodní” ekospeciál aneb možné je všechno

Žijeme ve zvláštní době a já se začínám obávat toho, že na mě ze skříně vyskočí nějaký „ekologický pohon“. Ano, žijeme v době, kdy běžná auta pod rouškou snižování spotřeby obouvají příšerně drahé „pneumatiky se sníženým valivým odporem“ a kdy je dost dobře možné, že do příští sezóny vstoupí výkladní skříň automobilové techniky, Formule 1, povinně s hybridním pohonem. Dost možná se blíží doba, kdy se kdysi ostrá hranice mezi rallye a ekorallye stane minulostí.

Touto cestou jdou rozhodně Švédové, kteří, tiše spočívající ve své severské izolaci, posouvají vývoj takovým směrem stále kupředu. Odhlédneme nyní od jejich přínosu bezpečnosti provozu, jímž daleko přesahují jakýkoli jiný světový region, a povíme si něco o

Volvu a Švédském šampionátu cestovních automobilů (STCC). Před dvěma lety se stáj Volvo rozhodla jako první na světě startovat s vozy vybavenými motory spalujícími etanolové „biopalivo“ E85. Vloni Volvo v tomto snažení v sérii STCC pokračovalo s novým modelem C30. Pro letošní ročník se Volvo rozhodlo do svých závodních strojů C30 aplikovat systém DRIVe, který v rozsáhlé míře uplatňuje u svých sériových vozů. V podstatě tak obrátilo princip, kdy automobilky aplikují své poznatky ze závodní činnosti do sériové produkce.

Pro svůj závodní speciál v ročníku 2009 použilo Volvo plochý spodek, difuzor a zadní spoiler přímo ze svého produkčního vozu C30 DRIVe. Zásadní rozdíl mezi sériovým a závodním vozem C30 DRIVe však zůstává: po silicích se prohánějí stroje se vznětovými motory 1,6 l, zatímco závodní trati budou brázdit vozy spalující bioetanol E85. Pilot Robert Dahlgren z továrního týmu Polestar se dal slyšet, že spolu s kolegou Tommym Rustadem po aplikaci úprav ze sériového Volva C30 DRIVe zaznamenali při jízdních zkouškách znatelné zrychlení a zlepšení jízdních vlastností. A nebo spíše spotřeby paliva?

19233_9_10.jpg 19234_9_10.jpg 19235_9_10.jpg
Robert Dahlgren / Tommy Rustad / Volvo C30 STCC 2009


Autor: Duchoň Jiří

http://www.autorevue.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist