Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Volkswagen Crafter BlueTDI – ještě hospodárnější a ekologičtější provoz

16.05.2009  |  123× přečteno      vytisknout článek

Volkswagen Crafter BlueTDI – ještě hospodárnější a ekologičtější provoz

A to především díky technologii AdBlue a nové převodovce, která výrazně snižuje spotřebu paliva.

Od červnové výroby budou vozidla Crafter sériově vybavena ekologickou technologií AdBlue, která přeměňuje oxidy dusíku obsažené ve výfukových plynech na neškodný dusík a vodu. Ve spojení s novou mechanickou převodovkou se navíc snižuje spotřeba paliva o 0,9 litru na 100 kilometrů, zatímco emise CO2 klesly až o 23 g/km. Díky tomu je Crafter jedním z nejčistších dodávkových vozů ve své třídě. Navíc splňuje limity evropské emisní normy EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle).

Technologie AdBlue se již osvědčila jako účinná metoda čištění výfukových plynů nákladních vozidel a autobusů. V katalyzátoru dochází za přítomnosti neškodného 32,5% vodního roztoku močoviny k přeměně oxidů dusíku ve výfukových plynech na dusík a vodu.

Motor dále používá recirkulaci ochlazovaných výfukových plynů EGR (Exhaust Gas Recirculation), aby se omezila samotná tvorba oxidů dusíku. Technologie AdBlue v tomto případě umožňuje mírně snížit objem zpětně vedených výfukových plynů. Díky tomu pracuje motor TDI s vyšší termodynamickou účinností, čímž klesají emise pevných částic a spotřeba paliva.

V kombinaci s nově konstruovanou šestistupňovou mechanickou převodovkou, která umožňuje mírné snížení otáček při jízdě na vyšší převodové stupně, došlo v porovnání s předchozími modely Euro 4 ke snížení spotřeby paliva až o 0,9 l/100 km. Emise CO2 tím klesly až o 23 g/km. Navíc znamená zavedení normy Euro 5 pro všechny čtyři dodávané motory TDI zvýšení točivého momentu o 7 až 14 procent v závislosti na výkonové variantě (od 65 do 120 kW).

Všechny nové prvky ve výbavě užitkových vozidel Crafter zaručují, že motory BlueTDI nejen vyhovují požadavkům emisní normy Euro 5, ale pokud jde o emise pevných částic, nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého, tak jsou hluboko pod jejími limity. Ve výsledku bylo možné dosáhnout schválení výrobku jako velmi ekologického vozidla EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle), což je v současnosti nejpřísnější evropská emisní norma pro autobusy a nákladní vozidla.

Propracovaná technologie, jednoduchá obsluha a doplňování zdarma
Čištění výfukových plynů je umožněno vstřikováním roztoku močoviny do výfukového potrubí v závislosti na zatížení motoru. Spotřeba AdBlue může dosahovat až 1 % spotřeby nafty. Při teplotě přesahující 200 °C se močovina obsahující dusík přeměňuje ve zlomku sekundy na amoniak (NH3), který v katalyzátoru reaguje s oxidy dusíku (NOX) na dusík (N2) a vodu (H2O). Soustavu dodatečného čištění výfukových plynů doplňuje filtr pevných částic DPF a před ním uložený oxidační katalyzátor. Objem nového filtru pevných částic vzrostl o 10 procent, což v kombinaci s novou koncepcí řízení teploty zajišťuje optimalizované regenerování filtru.

Obsluha vozidel s AdBlue je velmi snadná. Redukční činidlo se doplňuje do samostatné nádrže o objemu 28, resp. 29 litrů v závislosti na typu karoserie. U skříňových dodávek je plnicí hrdlo umístěno v motorovém prostoru, ostatní provedení s otevřenou nástavbou mají hrdlo přímo na samotné palivové nádrži. Během prvních tří let provozu vozidla je doplňování AdBlue bezplatnou součástí údržby v autorizovaných servisech.

Pokud množství AdBlue v nádrži klesne pod určitou úroveň ještě před termínem příští servisní prohlídky, rozsvítí se v přístrojové desce kontrolka, která na tuto skutečnost řidiče opticky i akusticky upozorní. Zbývající množství AdBlue v tomto případě vystačí pro ujetí až 2400 km. Jestliže ani po ujetí této vzdálenosti nebude aditivum doplněno do plného stavu, sníží řídicí jednotka točivý moment motoru o 25 %.

Uživatel vozidla může redukční činidlo AdBlue doplnit také sám u čerpací stanice, a to buď u speciálního stojanu nebo z obchodního desetilitrového balení. Takto doplněné aditivum bude uživateli následně po dobu tří let od data prodeje vozidla na základě předložení účtu proplaceno v síti autorizovaných servisů.

http://www.periskop.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist