Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Scania testuje hybridní autobusy

16.07.2009  |  zdroj: Logistika  |  125× přečteno      vytisknout článek

Scania testuje hybridní autobusy V souvislosti s úsilím vedení města o zásadní zlepšení ovzduší ve švédské metropoli zahájila automobilka Scania rozsáhlý program provozních zkoušek šesti progresivních městských autobusů. Jejich průkopnická koncepce je založena především na instalaci hnacího řetězce využívajícího etanolové hybridní technologie.

Ta přináší snížení spotřeby paliva nejméně o 25 % ve srovnání se standardním vznětovým motorem, ale také radikální redukci emisí CO2 o 90 %. Automobilka připravila projekt ve spolupráci se společností SL, která provozuje městskou hromadnou dopravu osob ve Stockholmu, a s operátorem Swebus.

Během dvouletého zkušebního provozu budou autobusy nasazeny na nejvytíženějších linkách. "Tyto provozní zkoušky nám poskytnou reálné poznatky o tom, jak funguje tato technologie ve skutečném uplatnění, stejně jako fakta o vlivu na životní prostředí," konstatuje Göran Hammarberg, vedoucí vývoje autobusové divize automobilky Scania. "Výhledově nám projekt umožní poskytovat dopravcům techniku s výrazně lepšími parametry z hlediska vlivu na životní prostředí." Významnou podporu poskytly švédská státní energetická agentura a agentura ochrany životního prostředí

Výrobce zařadil do zkoušek autobusy řady Scania OmniLink ve verzi Low Entry. Nové hnací ústrojí je ideální soustavou pro typický městský a příměstský provoz spočívající v opakovaném rozjíždění a zastavování, krátkých jízdních úsecích a dlouhých provozních směnách.

Klíčovým detailem je absence mechanického spojení mezi spalovacím motorem a pohonem kol. Vznětový hnací agregát je upraven pro spalování etanolu (ED 95) a pohání pulsní generátor. Ten vyrábí elektrický proud pro pohyb vozidla. Při zpomalování je pak energie ukládána do kapacitních akumulátorů. Protože fungují na podobném principu jako kondenzátory mají mnohonásobně delší životnost, než soudobé olověné nebo niklkadmiové akumulátory a nevyžadují téměř žádný servis.

Scania, podporující dlouhodobě úsilí o zlepšování životního prostředí, vyrobila a uvedla do provozu od roku 1989 více než 400 autobusů s etanolovým pohonem, které úspěšně jezdí ve Stockholmu.

Scania patří mezi světovou špičku ve výrobě nákladních vozidel pro těžkou dopravu, autobusů a průmyslových a lodních motorů. Je zastoupena ve 100 zemích světa a pracuje pro ni na 35 tis. lidí. Výzkum a vývoj je soustředěn ve Švédsku, výrobní a montážní závody jsou umístěny v Evropě a v Jižní Americe. V roce 2008 dosáhla Scania obratu 89 mld. švédských korun a čistý zisk společnosti činil 8,9 mld. švédských korun.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist