Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

VW:Koncernový motor 1,2 TSI

15.08.2009  |  131× přečteno      vytisknout článek

VW:Koncernový motor  1,2 TSI

K downsizingu, tedy nahrazování větších motorů menšími přeplňovanými, se v poslední době uchyluje většina evropských automobilek, a Volkswagen je jedním z lídrů tohoto trendu. Benzinové turbomotory v třídě malých vozů zatím příliš zastoupeny nejsou, nový 1,2 TSI proto bude v Polu jedním z mála takových motorů nabízených v Evropě, vedle Renaultu Clio 1,2 TCe jediným, který cílí na běžné zákazníky. Peugeot 207, Fiat Grande Punto i sesterský SEAT Ibiza totiž nabízejí přeplňované benzinové agregáty jen pro sportovně laděné verze.

Motor má na rozdíl od 1,2 MPI (u vozů Škoda známý jako HTP), který tvoří základ nabídky nového Pola, konfiguraci se čtyřmi válci v řadě. Hliníkový blok je osazen jedním turbodmychadlem, dodávku paliva do válců zajišťuje přímé vstřikování.

Nejvyšší výkon je 77 kW při 5000 min-1, což je stejná hodnota, jakou vykazoval motor 1,6 l v předchozí generaci Pola. Maximum točivého momentu 175 Nm leží díky přeplňování v pásmu 1500 až 3500 min-1. Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka a sedmistupňová dvouspojková DSG. Kombinovaná spotřeba Pola 1,2 TSI je, stejně jako u tříválcového 1,2 MPI, 5,5 l/100 km. Ve srovnání s předchozím Polem 1,6 to představuje úsporu 1,2 l/100 km, tedy 18 %. Nejvyšší rychlost je 190 km/h a akcelerace z klidu na 100 km/h trvá 9,7 s.

Ve srovnání s Cliem 1,2 TCe tak Polo vedle o 3 kW vyššího výkonu získává především větším maximem točivého momentu (+ 30 Nm), o 1,4 s rychlejším zrychlením na 100 km/h a o 0,4 l/100 km nižší kombinovanou spotřebou paliva. Clio je ovšem vybaveno pětistupňovou manuální převodovkou, má tedy o jeden převodový stupeň méně.

VW Polo 1,2 TSI - srovnání s Renaultem Clio 1,2 TCe
Model, motor Volkswagen Polo 1,2 TSI Renault Clio 1,2 TCe 100
Převodovka 6M (7DSG) 5M
Zdvihový objem [cm3] - 1149
Válce/ventily 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 77/5000 74/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 175/1500-3500 145/3000
Max. rychlost [km/h] 190 184
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,7 11,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 5,9
Provozní hmotnost [kg] - 1100

Pozn.: Obdobný motor pohání i jeden model Škody Yeti

ZDROJ:www.news.auto.cz, kráceno


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist