Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Technologie pro zdravější klima

11.04.2010  |  50× přečteno      vytisknout článek

Technologie pro zdravější klima

Má v současném světě, kde se stále častěji skloňují témata jako udržitelný rozvoj, ohleduplnost k životnímu prostředí a obnovitelné zdroje, stále své místo také individuální automobilová doprava? Výrobci aut věří, že ano.

Díky nesmírnému technickému pokroku je moderní osobní vůz mnohem ekologicky šetrnější, než bychom si před patnácti dvaceti lety dokázali představit. Automobilky přesto neusínají na vavřínech a hledají stále nové cesty, jak snížit ekologickou zátěž.

V poslední době přitom nejde ani tak o jedovaté zplodiny, kterých moderní auta vypouštějí jen nepatrný zlomek, ale zejména o CO2 (oxid uhličitý), jenž podle rozšířeného odborného názoru přispívá ke klimatickým změnám. CO2 je přitom vázán ve fosilních palivech. Méně uvolněného CO2 tedy znamená méně spotřebovaného paliva, což je dobrá zpráva nejen pro klima, ale i pro peněženky řidičů.

K vytčenému cíli mohou vést různé cesty, jednu z nich nalezla společnost Ford. Jmenuje se EcoBoost.

Menší spotřeba, vyšší výkon

Pod názvem EcoBoost uvádí Ford rodinu zážehových motorů zcela nové generace, které přinášejí až dvacetiprocentní snížení spotřeby paliva a emisí CO2 při současném zvýšení výkonu i točivého momentu.

"Nová rodina zážehových čtyřválců Ford EcoBoost je klíčový prvek v globální strategii Ford Motor Company," říká prezident a generální ředitel Ford of Europe John Fleming. "Věřím, že tyto motory nabídnou zákazníkům skutečně přitažlivou alternativu ke vznětovým či hybridním agregátům, protože dosahují velmi konkurenceschopné spotřeby paliva a současně si zachovávají široký rozsah využitelných otáček i pohotovou odezvu, což jsou vlastnosti, díky kterým zůstávají zážehové motory první volbou mnoha řidičů," dodává.

Spalovací proces agregátů EcoBoost je mnohem efektivnější díky kombinaci tří technologií: přímého vstřikování benzínu, přeplňování turbodmy- chadlem a proměnného časování sacích i výfukových ventilů. Každá z nich má řadu výhod sama o sobě, ale jejich spojení přineslo výrazné zlepšení účinnosti spalovacího procesu v celém pracovním rozsahu motoru. Agregáty Ford EcoBoost tak nabízejí řidičům mnohé z předností vznětových motorů (neboli oblíbených "turbodieselů"), přitom si však zachovávají charakter typický pro motory zážehové. Použitá technika navíc staví na již existujících řešeních, proto EcoBoost představuje cenově dostupnější cestu ke snížení uhlíkatých emisí než hybridní či vznětové jednotky.

Evropským zákazníkům společnosti Ford je EcoBoost k dispozici ve formě jednotek o objemu 1,6 l (110 nebo 132 kW) a 2,0 l (149 kW). Menší z nich bude uvedena na trh spolu s novými modely C-MAX a Grand C-MAX koncem roku 2010, začátkem roku 2011 se objeví také pod kapotou nové generace bestselleru Ford Focus. Agregát 2,0 l je již montován do luxusních modelů S-MAX, Galaxy a Mondeo.

O přednostech technologie EcoBoost nejlépe vypovídají konkrétní čísla. Například nový S-MAX 2.0 SCTi EcoBoost má o 19 procent menší spotřebu a emise než dřívější motorizace 2,3 l, přestože vyvine o 25 procent vyšší výkon!

Ford chce být nejúspornější

Skupina motorů EcoBoost patří k základním stavebním kamenům střednědobých plánů Ford Motor Company, jejichž cílem je vyvíjet velkosériové, cenově dostupné automobily s příznivou spotřebou. Společnost předpokládá, že za 3 roky bude celosvětově vyrábět 1,3 milionu těchto agregátů.

"Víme, že zákazníci po celém světě sledují nejen celkové náklady na vlastnictví vozu, ale také jejich dopady na životní prostředí," přiznává Derrick Kuzak, ředitel globální řady modelů Ford segmentu C. "Uvedení řady Ford EcoBoost je další významný krok na cestě k našemu cíli stát se globálním lídrem hospodárnosti. Naše nové zážehové motory EcoBoost byly vyvíjeny se záměrem zajistit modelům, které budou pohánět, nejlepší hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 v dané třídě." Dosavadní fakta jasně hovoří o tom, že Fordu se daří tento cíl naplňovat.

ZDROJ: MODERNÍ ŘÍZENÍ


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist