Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Vito bez emisí

11.04.2010  |  28× přečteno      vytisknout článek

Vito bez emisí

Při příležitosti konání neformálního setkání ministrů průmyslu ve španělském San Sebastianu představil Mercedes-Benz prototyp užitkového vozu Mercedes-Benz Vito s elektromotorem zásobeným energií z akumulátoru.

Vito je prvním dodávkovým vozem na světě, který bude elektropohonem vybaven přímo z výroby. Představené Vito je výsledkem úsilí automobilky Daimler AG v oblasti vývoje a výzkumu, které se soustřeďuje na tři směry: optimalizaci spalovacích motorů, zvýšení účinnosti díky hybridizaci šité na míru a provoz vozidel s akumulátorem a palivovým článkem bez emisí. />
Sériová produkce již letos

V průběhu roku 2010 bude dvaceti zákazníkům předáno více než 100
ekologických vozů Mercedes-Benz Vito. Jde v prvé řadě o provozovatele flotil a veřejné instituce, které chtějí realizovat svou přepravu v ekologicky citlivých zónách bez hluku, emisí a produkce CO2. Přednostní je zaměření přepravy na krátké vzdálenosti s mnoha zastávkami v oblasti městských center. Dalších 2000 vozidel by mělo být dodáno v průběhu dalšího kroku.

Elektrovýbava

Koncepce pohonu je vytvořena čistě pro elektrickou provoz a vzdává se hnacího ústrojí dimenzovaného pro spalovací motory.

Energii vozidlu dodává lithium-iontový akumulátor s pracovním napětím 400 V, proudem 16 A a s užitečnou kapacitou 32 kWh. Tato energetická zásoba slibuje dojezd vozidla Vito v průměru na vzdálenost 130 km. Při přiměřeném způsobu jízdy však může být dojezd i podstatně delší. Elektromotor dosahuje špičkového výkonu 90 kW. Elektrické omezení maximální rychlosti na 80 km/h je dimenzováno pro přepravy ve městě a v příměstském pásmu.

Srovnatelné parametry

V oblasti bezpečnostní výbavy si elektrické Vito nezadá s klasickou verzí. Sériově disponuje systémem ESP, který zahrnuje funkce ABS a ASR. Také počet a druh airbagů odpovídá dnešnímu rozsahu dodávek. Vozidla se podrobí běžným nárazovým testům pro zajištění pasivní bezpečnosti. Stejně tak ve směru užitečného zatížení či přepravního objemu se elektrická verze vyrovná běžné verzi. Užitečná zátěž tedy přesahuje 900 kg.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist