Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Nová síla pro evropskou dopravu spočívá v elektrifikaci, rozumných redukčních cílech CO2, efektivním V&V a podpůrných nástrojích

04.05.2010  |  59× přečteno      vytisknout článek

auto elektrickeRedukční cíle EU pro emise CO2 na roky 2012 a 2020 staví automobilový sektor pod neustálý tlak. Tyto cíle byly prozatím stanoveny pro vozidla určená pro cestující a nyní přichází na řadu tzv. lehká užitková vozidla (LUV).

Stanovení cílů probíhá v období, kdy je automobilový sektor - klíčový průmysl a důležitý zaměstnavatel v EU, silně zasažen hospodářskou krizí. Je zřejmé, že regulace má své limity, a proto je nutné hledat další řešení v podobě nových technologií. Do jaké míry můžeme po průmyslu žádat další snižování CO2? Elektrická vozidla jsou částečným řešením. Početné projekty v oblasti elektrické dopravy jsou v současné době implementovány. V roce 2030 by mohla být většina nových vozidel elektrická. Nicméně, vývoj musí být koordinován na všech úrovních. Účastníci pracovní snídaně CEBRE, která se konala 27. dubna 2010, se shodli, že redukční cíle musí být rozumné, musí probíhat spolupráce na tvorbě společných postupů a standardů a nesmí chybět podpora výzkumu a vývoje v oblasti elektrifikace dopravy. 

Jde o stimulaci poptávky po efektivnějších vozidlech

Velvyslankyně České republiky při Evropské unii Milena Vicenová zahájila debatu a zdůraznila důležitost snižování emisí CO2 v automobilovém sektoru, který již významné redukce CO2 dosáhl. Nyní se debata zaměřuje na LUV, která tvoří 12% ze všech automobilů v provozu. Evropská komise u těchto vozidel navrhuje snížit emise CO2 na 175g CO2/km v roce 2014 a 135g CO2/km v 2020. "Upřednostnili bychom stimulaci poptávky po efektivnějších vozidlech a realističtější závazné cíle pro automobilový sektor", uvedl Oldřich Vlasák, člen Evropského parlamentu zodpovědný za stanovisko výboru TRAN k návrhu nařízení stanovující výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla. "Věřím, že spolu s mými kolegy v Evropském parlamentu budeme hledat řešení, které nezničí automobilový sektor. Navrhuji odložit účinnost nařízení o tři roky a změkčit redukční cíle pro rok 2020 z 135g CO2/km na 162 CO2/km", dodal Vlasák.

Automobilový sektor je největším soukromým investorem do vědy a výzkumu v Evropě.

V současné době je realizováno několik projektů v oblasti čistých, efektivních pohonných technologií pro všechny druhy vozidel. Pro výrobu elektrických vozidel může být použito vícero různých technologií. "Budoucí podíl různých konceptů elektrifikace dopravy bude záviset na "zralosti" technologií a náladě trhu," uvedl Simon Godwin, ředitel EUCAR - Evropské rady pro automobilový výzkum a vývoj. Pokračoval: "Jedině podpora politiků a veřejného sektoru může zajistit nepřetržitý vývoj v této oblasti a ovlivnit změnu spotřebitelského chování". Krize a přijatá opatření přispěla ke snížení velikosti vozidel a jejich motorů. Automobilový sektor prochází významnou transformací. "Poptávka po nových technických řešeních a globální konkurence vyžadují vyšší a odpovídající vzdělání. S cílem předejít budoucím diskrepancím, je nutná spolupráce na všech úrovních - regionální, národní, evropské (infrastruktura, výzkum a standardizace) a mezinárodní (koordinace infrastruktury a využívání surovin)", zdůraznil Lars Holmquist, ředitel Evropského sdružení dodavatelů automobilového průmyslu - CLEPA. Odborník na obnovitelnou energii a udržitelný vývoj ze společnosti ČEZ Group, Fabien Hillairet souhlasil s předchozími mluvčími, co se týče potřeby spolupráce na všech úrovních. "V Evropě běží od roku 2007 přes 30 projektů v oblasti elektrické mobility. Musíme zamezit využívání různých metod nabíjení. Na rozdíl od mobilních telefonů, potřebují automobily standardizované nabíjení!"

Akci uspořádalo dne 27. dubna 2010 CEBRE - Česká podnikatelská reprezentace při EU ve spolupráci se Stálým zastoupením ČR při EU v rámci projektu "Kulaté stoly na propagaci priorit české zahraniční politiky", který je podporován MZV ČR. Pro jakékoliv další informace se obracejte na Michala Kaderu, ředitele CEBRE na Michal.Kadera@cebre.cz nebo navštivte http://www.cebre.cz/cz/docs/lcvs.

tisková zpráva dokument ve formátu pdf


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist