Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Peugeot 207 1.6 HDI 99 g - ekologicky do hor

07.08.2010  |  57× přečteno      vytisknout článek

Peugeot 207 1.6 HDI 99 g - ekologicky do hor

Dnešní test pojmeme trochu netradičně, protože když se nám dostal do rukou "ekologický" Peugeot 207, tak jsme si řekli, proč s ním nevyrazit do přírody. Zvolili jsme tedy Orlické hory a jejich okolí a udělali jsme rozhodně dobře. Zároveň vám může článek posloužit i jako tip pro volný čas.

Na tamních horských silničkách, hodně klikatých a takřka pořád nahoru a dolů, se nám s 207 jezdilo díky výbornému podvozku dobře a díky vznětovému čtyřválci 1.6 HDI i hodně úsporně. Při obsazení dvěma osobami a patnáctiletým dítětem jsme najezdili, včetně cesty z Prahy do Říček a zpět, přes 1200 kilometrů s průměrnou spotřebou 5,2 litru na 100 kilometrů.

Naše putování jsme začali v krásném novém penzionu Horský pes (

www.horskypes.cz)

přímo v Říčkách. Skvělé ubytování, skvělí lidé - pan Vratislav Kroupa a paní Markéta Doležalová, krásná příroda a klid. Co víc jsme si mohli přát. A k tomu, abychom nezapomněli, také kvalitní auto vhodné pro rodinu. Byť se to nezdá, ale do zavazadlového prostoru o objemu 267 litrů se vejde hodně. Byli jsme prakticky v samém centru Orlických hor, a tak jsme mohli vyrážet na všechny strany. Ideální východisko i pro pěší túry nebo vyjížďky na kole.

My jsme vzhledem ke zdravotnímu stavu dcery zvolili tentokrát "autovýlety" proložené menšími výšlapy a procházkami. První den jsme vyrazili po trase bývalé rychlostní zkoušky z Rallye Škoda 77 (tehdy tady byla šotolina) do Orlického Záhoří a ke zvláštnímu kostelu v Neratově. Poté jsme se vrátili kousek zpátky, abychom odbočili do Polska. Hraniční silnice jsou upravené s krásným byť klouzavým asfaltem, ale jakmile zamíříte třeba do lázní Dušníky nebo na Spalonu, tak nevíte, jestli jedete ještě po silnici nebo neudržované lesní cestě. Jedním slovem děs a hrůza. Cesta do Dušník připomínala slalom mezi dírami, ale Peugeoet 207 se s nimi dokázala vypořádat "bez újmy na zdraví".

Druhou zastávku jsme si udělali v lázních Kudowa Zdroj, nikoliv však na vyhlášeném tržišti, ale v parku. Do Orlického Záhoří jsme se vraceli přes lyžařské centrum Zieleniec, které je v létě opuštěné a pusté. Právě tady jsme byli před čtvrt stoletém ve dvě hodiny ráno na servisní přestávce Rajdu Polského. Tehdy statovala taková esa jako byli Beguin, Blomqvist, Zanini, Ragnotti, Verini, Pregliasco, Blahna a mnoho dalších zvučných jmen. To byly časy.

Protože se počasí vylepšilo, tak jsme ještě zajeli k Masarykově chatě na Šerlichu a pěšky pokračovali po hřebenové cestě.

Druhý den vedla naše cesta nejdříve k pevnosti Hanička, nedaleko Bartošovic. Všichni jsme absolvovali více než hodinovou prohlídku podzemními chodbami, kde byla teplota pouhých osm stupňů, zatímco nahoře se pomalu ale oteplovalo nad pětadvacet stupňů. Dolů, do hloubky 18 až 26 metrů je třeba sestoupat po 98 schodech, nahoru pak čeká 126 schodů.

Poté jsme malebným údolím Divoké Orlice pokračovali k místu zvaném Zemská brána s kamenným mostem z počátku minulého století a pohledem na dravou řeku s ohromnými balvany. Kousek nad řekou se nachází známá Orlická chata u Rampušáka, Ačkoliv jsme ve výšce "jen" nějakých osm set metrů nad mořem, tak si připadáte jako na opravdových horách. Tady nás čekalo i jedno milé překvapení - setkání s Otou Linhartem, který před lety působil jako PR manažer u firmy Opel a ke kterému jsme si chodili půjčovat testovací vozy.

Na třetí den hlásila předpověď počasí tropické teploty, vysoko nad 30 stupňů, a tak jsme den pojali tak trochu jako návštěvní. S Peugeotem 207 jsme se nejdříve vypravili do Úpice za vynikajícím kameramanem a člověkem Jirkou Středou, který sjezdil už celý svět a třeba v Africe je jako doma. Naposledy si odtud sice přivezl malárii, ale ani ta ho nedokázala odradit od dalších plánů. Když už jsme byli na úpatí Krkonoš, tak jsme nemohli vynechat zámek Ratibořice ani Babiččino údolí. Kdo tam ještě nebyl, vřele doporučujeme.

Další krátkou zastávkou byla Jiráskova charta na Dobrošově u Náchoda, odkud jsme už pospíchali do Pekla, známého občerstvovacího bodu, kde jsme zase měli schůzku s Jitkou Rohlenou z Dobrušky, který fotografuje rallye a přírodu. Společně jsme nad krajovou specialitou - řízkem Pavlišov (smažený řízek s houskovými knedlíky a zelím) zavzpomínali, jak právě v Pekle byla v roce 1975 při Rallye Škoda průjezdní kontrola obávané noční sprintetapy Náchod - Kvasiny. Také nám prozradil, kde tady hnízdí každoročně černí čápi.

Poslední část cesty jsme absolvovali přes Olešnici, Deštné a Zdobnici zpět do Říček a den zakončili U horského psa u vynikající jedenáctky. Během dne nás "dvěstěsedmička" nesoucí označení 99 g (snížení emisí CO2) několikrát přesvědčili, že lze i přes nepříliš oslnivý výkon jezdit pěkně svižně. Jen v delších kopcích pochopitelně ztrácí. Ale kam by člověk o dovolené pospíchal, když se při jízdě ještě "kochá" pohledem na krásnou krajinu. Tady rozhodně není zdaleka tak přeplněno jako třeba v Českém ráji, Krkonoších nebo na Šumavě.

V pátek ráno se počasí trochu zkazilo, docela silně pršelo, a tak jsme zvolili druhý výlet do Polska. První zastávkou bylo poutní místo Vambeřicích s nádhernou bazilikou, kterou rozhodně stojí zato navštívit. Právě sem chodila babička s dětmi na poutě z Ratibořic. Určitě si projděte také křížovou cestu na protějším kopci.

Odtud je to pak už jen několik kilometrů do Karlowa, centra Stolových hor s pískovcovými útvary. Možností, kam se vydat je hned několik, ale chce to podrobnější mapu. I tady jsme vzpomínali na rok 1973 a Rajd Polski. Tudy projížděli nejlepší evropští jezdci jako třeba Verini, Bacchelli, Jaroszewicz s Fiaty 124 Abarth, Russling s Porsche Carrera, Čubrikov s Renaultem 17 Gordini, Brundza s Moskvičem a další. Protože jsme sem tehdy přijeli autobusem z lázní Kudowa Zdroj, tak jsme ve dvě hodiny v noci šlapali po silnici deset kilometrů zpátky. Ráno se občerstvili místní kyselkou přímo z pramene a šli sledovat start do rychlostní zkoušky. Krásné časy.

Z Karlowa jsme jeli přes Dušníky a Lewin Klodzky a bývalý přechod u Olešnice v Orlických horách. Když budete mít čas, můžete ještě zaskočit do bunkru u Sněžného nebo do muzea v Deštném.

Poslední den našeho pobytu se počasí zkazilo ještě víc, a tak jsme zvolili zámek v Novém Místě nad Metují a v Opočně, ale můžete zavítat třeba i na zámek v Náchodě nebo v Častolovicích. Nevynechali jsme ani zastávku u unikátního dřevěného kostela ve Slavoňově.

Za sedm dní jsme s Peugeotem 207 najezdili přes 1200 kilometrů, bez jediného problému a s průměrnou spotřebou pěti litrů nafty na sto kilometrů, což v horském terénu považujeme za vynikající. Ekologická verze "99 g" se dodává výhradně ve výbavě Active, která zahrnuje mj. čelní a boční airbagy, systém ABS + REF, denní světla, mlhovky, radio s CD a MP3, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu, palubní počítač. Ideální automobil pro čtyřčlennou rodinu, který nezklame.




Základní technické údaje

Peugeot 207 1.6 HDI FAP 99 g 90 k Active

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 1560 cm^3

Výkon: 66 kW (90 k) při 4000/min

Točivý moment: 215 Nm při 1750/min

Rychlost: 185 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 s

Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,6/3,3/3,8 l/100 km

Zav.prostor: 267 l

Rozměry: 4030 x 1748 x 1479 mm

Rozvor kol: 2540 mm

Cena: 373 900 Kč


Autor: J.Lasík
Zdroj: www.autokaleidoskop.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist