Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Spojler snižuje spotřebu paliva

21.10.2010  |  zdroj: Logistika  |  34× přečteno      vytisknout článek

Spojler snižuje spotřebu paliva

Scania zahájila provozní testy zadního deflektoru známého jako "lodní záď", který může snížit spotřebu paliva až o 2 %, což představuje roční úsporu až 1200 litrů nafty a 3 t emisí CO2 u užitkového vozidla, které najezdí na 200 tis. km za rok. "Věřím, že evropské výrobce přípojných vozidel toto řešení zaujme natolik, že začnou integrované "lodní zádě" vyvíjet a instalovat", říká Anders Gustavsson, ředitel Scania Transport Laboratory.

Deflektor je instalován na standardní třínápravový návěs užívaný v evropské těžké dálkové přepravě. Délka soupravy se úpravou zvětší o 30 cm, což je ekvivalent mimořádné délky povolené pro záďovou instalaci zdvihacích zařízení nebo převoz nakládacích zařízení v souladu s direktivou Evropské unie 97/27 EC.

"Testy jsou omezeny na Švédsko a Dánsko, ale očekáváme rozhodující slovo příslušných orgánů Německa a Nizozemska pro formulaci a začlenění schvalovací položky do norem EU," konstatuje Anders Gustavsson, výkonný ředitel Scania Transport Laboratory (Scania Transportlaboratorium AB).

"U vozidel sloužících společnosti Transport Laboratory, která najezdí na 360 tis. km ročně a spotřebují průměrně 26 l/100 km, to představuje roční úsporu 1900 l paliva a 5 t CO2 na vozidlo a rok. Tato aerodynamická úprava je pozitivem jak pro ziskovost dopravního průmyslu, tak pro životní prostředí a je rovnocenná výsledkům několika let vývoje motorů a podvozků vozidel," dodává Gustavsson.

Poslední návrhy předložené unii mohou zdokonalit nyní platnou direktivu 97/24 EC připuštěním provozu návěsů vybavených záďovými deflektory, které jsou o 30 cm delší.

"Tato řešení nezasahují neoprávněně do formátu nákladového prostoru a mohou být instalována také dodatečně na stávající vozidla. Proto doufám, že výrobce přípojných vozidel toto řešení zaujme natolik, že je začnou vyvíjet a instalovat. Tvoří jej velmi jednoduché technické řešení, které může rychle a jednoduše snížit provozní náklady dopravců a dopad na životní prostředí," konstatuje Gustavsson.

Společnost Transport Laboratory je pobočkou plně vlastněnou automobilkou Scania, která testuje a posuzuje charakteristiky vozidel a výkony v silniční dopravě nákladů. Její povinnosti zahrnují také přípravu a zdokonalování řidičů v technice jízd s důrazem na bezpečnost a efektivnost. Společnost odpovídá také za část dopravy komponentů Scania mezi výrobními a montážními závody. Její flotilu tvoří dvacet tahačů a sedmdesát návěsů.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist