Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Rychlejší přechod k ekologickým vozidlům

29.03.2011  |  zdroj: Logistika  |  32× přečteno      vytisknout článek

Tady a teď! To bylo hlavní téma konference společnosti Scania o trvale udržitelné dopravě, která se konala koncem ledna v Bruselu.

Rozhodující političtí činitelé, představitelé zájmových organizací a provozovatelé dopravy se sešli, aby diskutovali o tom, jak může odvětví dopravy čelit výzvám týkajícím se životního prostředí a současně zachovat vysoký stupeň služeb a efektivitu dopravy.

Dopravní komisař Evropské komise Siim Kallas ve své řeči na konferenci zdůraznil potřebu snižování spotřeby energie a využívání jejích "čistších" forem pro dosažení vytčených cílů v boji s klimatickými změnami. Vyzdvihl rovněž důležitost efektivního využívání stávající infrastruktury, vylepšování existujících cest namísto budování nových a odstranění překážek jednotného evropského dopravního trhu.

Skandinávská logistická společnost Bring Frigo, zabývající se přepravou potravin, byla jedním ze zúčastněných provozovatelů dopravy, kteří předestřeli řešení dosažitelné v dohledné době. Společnost je přesvědčena, že do roku 2015 bude schopna snížit svou uhlíkovou stopu o 30 %.

Leif Östling, prezident a výkonný ředitel společnosti Scania, podotkl, že po Evropě jezdí stárnoucí populace těžkých vozidel. V roce 1995 vyhovovalo 90 % všech evropských komerčních vozidel nanejvýš první emisní normě Euro 1. Dnes je to už 15 let, nicméně více než polovina všech komerčních vozidel stále splňuje pouze normy Euro 1 a 2, a to i navzdory existenci normy Euro 5. "Protože obnova populace vozidel postupuje pomalu, je důležitější, abychom plně využili dostupné prostředky ke snížení emisí oxidu uhličitého. To zahrnuje delší kombinace tahačů a návěsů, kvalitnější logistické systémy, alternativní pohonné hmoty a školení řidičů spolu s efektivními podpůrnými systémy," řekl Leif Östling.

Školení řidičů představuje nejrychlejší způsob, jak snížit uhlíkovou stopu dopravy. "Víme, že rozdíl mezi zkušenými a méně zkušenými řidiči může dosahovat až 20 % celkové spotřeby paliva. Pomocí školení řidičů a podpůrných systémů můžeme jednoduše snížit spotřebu o 10 %. Dosažení podobných výsledků prostřednictvím vývoje motorů by nám trvalo přibližně 6 až 7 let," vysvětlil Leif Östling.

V závěrečné debatě se účastníci shodli na tom, že odvětví dopravy musí využít všech prostředků ke snížení emisí CO2. Profesor Michel Savy, ředitel Observatoře dopravní politiky a strategie v Evropě, poznamenal: "Bohužel neexistuje jediné řešení, a proto musíme trpělivě přijímat jedno po druhém."

Martin Lundstedt, výkonný viceprezident společnosti Scania a ředitel prodeje podnikových a licencovaných produktů, vyzval k vytvoření stabilnějšího politického rámce, který by zákazníkům pomohl rozhodnout se, do které technologie a paliv investovat. "Potřebujeme lepší pokyny a dlouhodobě udržitelnou politiku, která zákazníkům umožní udělat investiční rozhodnutí s perspektivou 6 až 9 let."


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist