Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

BASF zintenzívní výzkum na vývoji inovativních produktů pro trvalou elektromobilitu

14.07.2011  |  21× přečteno      vytisknout článek

BASF zintenzívní výzkum na vývoji inovativních produktů pro trvalou elektromobilitu

  • Expanze aktivit u baterií rozšíří portfolio inovativních materiálů
  • Lehké materiály a teplotní management zvýší dojezd elektromobilů
  • Řešení pro výrobu energie z obnovitelných zdrojů a pro skladování energie umožní udržitelnou a k životnímu prostředí přátelskou elektromobilitu


Praha, 12. července 2011 - Baterie jsou pro elektromobilitu klíčovou technologií budoucnosti. V následujících pěti letech proto BASF investuje několik set miliónů eur do výzkumu, vývoje a výroby materiálu pro baterie.

Nové materiály umožní výkonnější baterie

Mimo zdokonalování materiálu pro katody se BASF nedávno zaměřil také na vývoj elektrolytů. Kvalitní a na míru uzpůsobené elektrolyty jsou spolurozhodujícím činitelem pro výkonnost baterií. "Se vstupem na trh s elektrolyty jsme rozšířili naše portfolio o inovativní řešení pro vysoce výkonné lithium-iontové baterie a můžeme tak v budoucnu podporovat naše zákazníky v soutěži na poli elektromobility," zdůraznil Dr. Andrea Kreimeyer, člen představenstva výkonných ředitelů a výzkumný výkonný ředitel BASF SE. Vedle materiálů pro lithium-iontové baterie, ke kterým patří také řešení pro anody a odlučovače, pátrá BASF i po bateriových konceptech na bázi lithium-síra a lithium-vzduch.

"Našimi výzkumnými aktivitami významně přispíváme k tomu, aby byly elektromobily dostupné, přívětivé k životnímu prostředí, a aby byly trvalé. K tomu je potřeba takových komponentů, které umožní větší perimetr dojezdu při menší váze a nižší ceně," vysvětluje Kreimeyer.

Lehké materiály a chytrý inteligentní management sníží spotřebu energie

basfAby byla vykompenzována dvou set kilová váha současné baterie, a aby se zároveň udržel adekvátní dojezd elektromobilů, musí být hmotnost vozů redukována lehčími ostatními komponenty. To s sebou přináší řadu nových požadavků na materiály. Jsou tím míněny mimo jiné zcela nové vlastnosti týkající se tepelné stability, elektromagnetického stínění a ochrany před ohněm. Ačkoli plasty již dnes vedou k vysokým úsporám hmotnosti při jejich využití například na podvozku, vnitřním prostoru vozidla, nebo prostoru motoru, jsou přesto nezbytné i multifunkční lehké materiály. BASF proto pracuje například s rychle tvrdnoucími epoxidovými, polyuretanovými a polyamidovými pryskyřicemi pro vyztužení kompozitních vláken, která se využívají pro výrobu lehkých karoserií. Zmíněné může vést v oblasti strukturálních stavebních součástí a šasi vozidla k dalším úsporám od 100 do 150 kilogramů.

BASF přináší řešení také pro kvalitnější teplotní management v elektromobilu. "Když rostou v létě teploty, spotřebuje klimatizace v autě energii, která pak logicky chybí pro větší dojezd vozidla," vysvětluje Kreimeyer. Pigmenty, které odrážejí infračervené paprsky slunečního světla vyrábějícího teplo, se starají v interiéru a v laku vozidla o to, že teplota ve vnitřku příliš nestoupne. A zatímco v zimě spalovací motor dodává odpadní teplo, elektromobil spotřebovává proud k vytopení vnitřku. Aby se udržela nižší spotřeba energie, je nezbytné izolovat elektromobily kvalitnější pěnou proti chladu. I toto v konečném důsledku zvyšuje jeho dojezd.

Trvalá elektromobilita - více než pouhý elektromobil

Inovace z prostředí chemie a správný mix energie budou rozhodujícím činitelem pro to, že elektromobily zaznamenají průlom a stanou se též trvalou součástí automobilismu. "Nahlížíme na téma v celku. Elektromobilita přispěje k ochraně životního prostředí jen tehdy, když elektrický proud na dobíjení baterií bude vyráběn efektivně a s ohledem na CO2. Proto hledáme také řešení, jak může být proud vyráběn z obnovitelných zdrojů - ze síly větru a slunce. Nadto vyvíjíme nové skladovací technologie, aby tyto formy energie, zvláště v naší zeměpisné šířce, mohly být k dispozici v každé hodině po celý rok," podotýká Kreimeyer.

Zdroj: TZ BASF


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist