Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Nejekologičtější Volvo pro manažery

06.11.2011  |  zdroj: EKONOM  |  45× přečteno      vytisknout článek

Nejekologičtější Volvo pro manažery

Volvo XC60 má v zásobě i ekologickou verzi DRIVe. Řidiči se však musejí obejít bez některých předností 4x4.

Model XC60 byl odpovědí švédské automobilky na úspěšné BMW X3. Později musel začít bojovat i s další konkurencí v segmentu prémiových crossoverů, jako byla například Audi Q5. V letošní anketě Firemní auto roku se mu ale podařilo získat ocenění v manažerské kategorii. Vítěze proto Ekonom krátce vyzkoušel v nejúspornějším provedení DRIVe.

Volvo XC60 bylo startovacím modelem pro nový design severské značky. Podle jeho oblých tvarů, které vystřídaly tradiční hranaté pojetí, začaly vznikat i nové modely. Loni to například bylo Volvo S60 a V60. Dynamické tvarování karoserie působí líbivě a zároveň si nechává trochu té severské čistoty linií. Výrazně působí světla pro denní svícení v podobě malých sloupků na přední kapotě. Uvnitř najdete hlavně dostatek prostoru pro čtveřici cestujících. Palubní deska má pěkné tvarování a za tenký středový panel můžete umístit menší předměty, třeba dámskou kabelku. Pěkné je i ovládání klimatizace Volva přes tlačítka simulující sedící postavu. Budíky na palubní desce zůstávají věrné tradiční jednoduchosti a přehlednosti. Volvo označuje své ekologické řady logem DRIVe. Co to znamená? Vůz by měl být vybaven nejúspornější motorizací daného modelu. Kromě toho ale používá i řadu dalších prvků snižujících spotřebu paliva. Jde například o vyplněná kola, zaslepenou masku chladiče neb o speciální úsporné pneumatiky Michelin Energy Saver. Na Volvu XC60 DRIVe tyto prvky ale nenajdete. Crossover vypadá k nerozeznání od ostatních. Vývojáři na to šli jinak. Jednoduše odebrali dva velké škůdce úsporného cestování - pohon všech kol a automatickou převodovku. Tu nahradila manuální šestistupňová. Těší hladkým a bezhlučným chodem.

V honbě za úsporami naštěstí nedošlo ke snižování výkonu. Naftový pětiválec ho má poměrně dost. Výkon 129 kW (175 koní) při 4000 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 420 Nm (1500 až 2750 ot./min.) dokáže s 1,7 tuny těžkým vozem hýbat poměrně slušně. I když to nebude nejdůležitější parametr, zrychlit z nuly na 100 km/h zvládne za 9,8 sekundy, což je dostatečné pro běžné cestování. Úspora hmotnosti, pohon předních kol a manuální převodovka se tak pozitivně zapisují do palubního počítače, který si může dovolit zobrazit nižší údaje o spotřebě. Tabulky informují o spotřebě 6 litrů nafty na 100 km v kombinovaném cyklu. Při testování Ekonom jezdil v závěru za 7,5 litru. Při klidnější jízdě se dařilo dostat na zmiňovaných 6 litrů, což je na danou třídu, velikost a hmotnost vozu výborný výsledek. Volvo XC60 je autem výrazně zaměřeným na komfortní cestování. Vyzývá k tomu nejen řízení s poměrně aktivním posilovačem, ale i nastavení podvozku. Ten dobře filtruje nerovnosti na če ských silnicích.

Vysoká hmotnost a pohon pouze předních kol vám ale připraví nejednu horkou chvilku při vyjíždění třeba z parkoviště. Proč tedy zařadit Volvo XC60 DRIVe do své flotily? Nízkou spotřebou ušetří výdaje za palivo, kromě toho je také z celé nabídky této modelové řady nejlevnější. Se základní výbavou začíná na částce 939 tisíc korun. Navíc přidává i bezpečnostní systém CitySafety, který zamezí kolizím v hustém městském provozu do 30 km/h. Volvo bylo první, které tento systém představilo.

AUTOR: Jan Markovič

Tabulk a technických parametrů
Volvo XC60 DRIVe
Motor: vznětový pětiválec
Objem: 2400 ccm
Výkon: 129 kW (175 k)
Toč. moment: 420 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Max. rychlost: 205 km/h
Komb. spotřeba: 6,0 l/100 km
Rozměry: 4627 x 1713 x 1891 mm
Cena: 939 000 Kč

Ceny vybraných náhradních dílů
Přední brzdové destičky (sada): 2900 korun
Brzdové kotouče (sada): 3500 korun
stírátka (sada): 1500 korun
čelní sklo: 12 240 korun
přední světlomet (halogen): 9800 korun
přední nárazník (nelak.): 13 800 korun
Hodinová sazba servisních prací: 1140 korun


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist