Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Volvo řeší výdrž elektromobilu v mrazech

08.04.2012  |  44× přečteno      vytisknout článek

Volvo řeší výdrž elektromobilu v mrazech

Volvo vyvíjí vlastní elektromobil C30 Electric, postavený na základě konvenčního C30 a jakožto severský výrobce věnuje velkou pozornost vlastnostem elektromobilu v provozu za nízkých teplot.

"Zastáváme názor, že majitel elektromobilu by se neměl vzdávat žádné z kvalit, které očekává od luxusního vozu. Naším cílem je vytvářet inovativní řešení, která vlastnictví elektromobilu ve všech ohledech a podmínkách zpříjemní a usnadní," uvedl Lennart Stegland, viceprezident sekce elektrických pohonných systémů společnosti Volvo Car Corporation. Udržovat akumulátory v optimálním stavu a zároveň pohodlně vyhřátý interiér vyžaduje při teplotách bod bodem mrazu mnoho energie a protože se při jejím odběru z trakčních akumulátorů zkracuje dojezdová vzdálenost, rozhodli se u Volva vyvinout účinnější řešení.

Volvo C30 Electric je proto vybaveno klimatizačním systémem s technickými řešeními, která společně umožnila vyřešit tři různé problémy: vytápění či chlazení prostoru pro cestující, zahřívání či chlazení baterií dle potřeby a chlazení elektromotoru a výkonové elektroniky. Klimatizační systém lze zapnout jak během jízdy, tak během nabíjení.


Předehřátí vozidla a systém monitorování
Volvo C30 Electric je možné předehřát ještě před samotnou jízdou, kdy je vůz připojen k elektrické zásuvce. Časový spínač předehřevu lze aktivovat v menu nastavení vozu. Topná spirála o výkonu 6 kW při aktivaci ohřeje chladicí kapalinu v klimatizačním systému pomocí energie z elektrické zásuvky. Ohřev zajišťuje udržení příznivého provozního stavu akumulátorů a předehřátí interiéru. Monitorovací systém zabezpečuje životnost akumulátorů. Během nabíjení se začnou automaticky zahřívat, jakmile teplota ve středu akumulátoru klesne na -15 °C. Pokud je vůz zaparkován na místě, které neumožňuje nabití, automatické zahřívání baterie za účelem udržení účinného provozního stavu se spustí až při -19 °C. V případě, že není zapojen napájecí kabel, může být interiér předehříván topením spalujícím palivo.
"Předehřev vozidla při teplotě -10 °C prodlouží dojezd o deset kilometrů v porovnání se `studeným startem`, kdy musí být pro rychlé vytopení interiéru použita energie z akumulátoru," vysvětluje Lennart Stegland. Je-li vůz zaparkován bez možnosti předehřátí, na rychlém rozmrazení oken a vyhřátí interiéru spolupracují tři topné zdroje. Při současném spuštění elektrického ohřívače, topné spirály a topení spalujícího palivo je požadované teploty dosaženo během několika minut


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist