Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Opel Ampera: ujeli jsme 82 km čistě na elektřinu

20.09.2012  |  zdroj: HN  |  31× přečteno      vytisknout článek

Opel Ampera: ujeli jsme 82 km čistě na elektřinu

Opel oficiálně spustil na českém trhu prodej svého ekologického modelu. Za 1 080 000 korun si tak můžete koupit vůz, který zajímavým způsobem kombinuje elektromobil s běžným automobilem. HN ho podrobily ostré zkoušce v pražském poprázdninovém provozu.

Jak Ampera funguje? Pod kapotou najdete elektromotor, který má výkon 111 kW (150 koní). Energii do něj posílají baterie uložené pod podlahou s celkovou kapacitou 16 kWh. V kufru je zase schovaný kabel pro dobíjení - Amperu lze nabíjet u dobíjecí stanice nebo přímo z domácí 16A zásuvky. Trvá to zhruba 4 hodiny.

Ampera by na jedno nabití měla podle výrobce ujet 40-80 km, jenže na rozdíl od jiných elektromobilů pak nezůstane stát na místě. Když se totiž baterie vyčerpají, spustí se benzinový motor 1.4 Ecotec, který začne fungovat jako generátor elektrické energie a auto může pokračovat ještě dalších 350 až 400 km dál. Pak stačí dolít benzin. Jde tedy o jakýsi obrácený hybridní automobil.

Usedli jsme za volant Opelu Ampera a projížděli Prahou a jejím blízkým okolím. Trasa dlouhá celkem 110 km zabrala čtyři hodiny cesty, stáli jsme v zácpě, poskakovali na semaforech, předjížděli nebo stoupali do prudkých kopců.

Přesto jsem se snažili vyvarovat prudkých rozjezdů a měli jsme vypnutou klimatizaci. Navíc jsme i střídavě zapínali mód rekuperace, který baterie lehce dobíjí při brzdění. Výsledkem bylo 82 kilometrů ujetých čistě na elektrickou energii, zbytek trasy pak už běžel benzinový motor. Kompletní trasu jsme ujeli s kombinovanou spotřebou 1,9 litru benzinu na 100 km.

Tento výsledek ukazuje, že Ampera umně kombinuje pozitivní vlastnosti elektromobilů (levný provoz na elektřinu) a běžných vozů (možnost dotankovat palivo). Poslouží tak dobře v městském provozu i na delších cestách.

Nevýhodou je však stále velmi vysoká cena. Ta bude bránit většímu rozšíření Ampery v českém provozu. Leda že by vláda zavedla finanční zvýhodnění pro hybridy a elektromobily, jak je v Evropě běžné.

AUTOR: Jan Markovič
AUTOR-WEB: www.ihned.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist