Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Loga mají pomoci tradiční výrobě

27.01.2006  |  zdroj: Podniky a trhy  |  127× přečteno      vytisknout článek

Loga mají pomoci tradiční výrobě Takový růst Pavel Cerman nečekal. Své Krkonošské medoviny prodal koncem loňského roku o třetinu víc než ve stejné době předloni. A to hlavně díky regionální značce Krkonoše originální produkt.
Označení vlastní, stejně jako několik dalších výrobců, od října. Díky ní se dostal na trhy a výstavy, kam by jinak nezavítal. Zvláště v Praze měla značka dobrý ohlas.
"I když víc ji stále ocení cizinci. Ti o lokálních značkách vědí víc," říká Cerman, společník rodinné firmy Apicor z Rudníku u Vrchlabí, která lihovinu vyrábí.

Přibyly Beskydy a Šumava
Krkonoše mají od letošního roku následovníky. Své výrobky z turisticky atraktivních oblastí mají od ledna Beskydy a od února se k nim přidá Šumava.
Lokální značky mají propagovat česká chráněná území, zařazená do evropské sítě Natura 2000 a jejich originální, tradiční produkty z místních surovin. Aby získaly certifikát, potvrzující původ zboží a logo se spirálou, která se u nás stala jednotícím grafickým prvkem, musí být kvalitní a šetrné k přírodě.
"Podobné projekty jsou i v zahraničí, ale náš přístup je širší. Není jen o ekologických značkách, ale podporuje místní výrobky jako takové," říká Tomáš Kažmierski, z neziskového Regionálního environmentálního centra České republiky, které za projektem stojí. To osvětu šíří i přes profesní komory.

Logo mají kraslice i šperky
Pod logem Vyrobeno v Beskydech se tak od poloviny ledna prodávají plstěné výrobky z ovčí vlny, kraslice, štípané dřevěné holubičky, řezbářské výrobky, leporela nebo valašský trdelník.
V Krkonoších to jsou zase kartonové obaly, šperky, sněžnice, ekologický kompost nebo repliky krkonošského nábytku.
Podle Daniely Roudné, předsedkyně Sdružení pro krkonošské produkty, ale až letošní rok ukáže, jak si nový projekt povede. "Šli jsme do něho hlavně kvůli reklamě. Chceme naši produkci odlišit od té, která se do Krkonoš dováží," říká Roudná, vyrábějící měděné šperky. Že by jí hned nová značka zvýšila tržby nečeká. Ale ví, že čím víc bude firma vidět, tím víc zákazníků k ní může přijít.
Podle Tomáše Drtiny z agentury pro výzkum trhu Incoma Research bude rozhodující, jak veřejnost logo přijme. "Chytře udělaná kampaň tomu může pomoci, ale nikoho nepřinutí. Lidé musí mít o zboží, které se tady prodává odjakživa, zájem," říká Drtina.

Zájem mají další regiony
Výrobky, charakteristické pro danou oblast, má i Rakousko, Itálie, Francie nebo Německo. Mají ji nejen zvýraznit, ale hlavně turistům nabídnout skutečně místní produkt. O to jde i českým tvůrcům projektu. "Bylo by dobré, pokud by se značka dostala do povědomí místních i turistů. Aby ocenili, že jim přináší kvalitu, šetrnost k životnímu prostředí a záruku regionálního původu výrobku," přeje si Roudná.
Ze Šumavy může jít třeba o potraviny, keramiku či šperky. Místní podnikatele logo láká. Ani oni však, jak přiznává majitel volarské pekárny Zrno Jaroslav Fatka, nečekají hned vyšší prodej. "Kdo chce kvalitní chleba, ví už dnes kam jít," uvedl. Logo by ale mohlo pomoci bránit se výrobkům, které se vydávají za šumavské, i když se Šumavou nemají nic společného. To je třeba příklad šumavského chleba, který lze koupit kdekoliv v zemi.
Po představení projektu na několika výstavách i veletrzích o něj už projevili zájem také podnikatelé z Českého ráje, Posázaví, Třeboňska nebo Vysočiny. Podle manažerky projektu Ivy Dykové tomu nic nebrání, protože původní projekt, který měl Naturu 2000 propagovat, skončil. Nyní ho lze tedy rozšířit i na regiony, které do této sítě nepatří. "Vždy jde o turisticky přitažlivé lokality se zajímavou přírodou. Turistovi je jedno, jestli pak podobnou značku nabízí i někde jinde. Tady inflace rozhodně nehrozí," je přesvědčena Dyková.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist