Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Nejen peníze. Firmy za charitou vysílají své lidi

13.11.2008  |  zdroj: Podniky a trhy  |  126× přečteno      vytisknout článek

Nejen peníze. Firmy za charitou vysílají své lidi

- Kromě podporování veřejně prospěšných aktivit si firmy vytvářejí vlastní pojetí společenské odpovědnosti

- Oblíbené jsou dobrovolnické programy

Dobrovolnické programy, jarmarky výrobků z chráněných dílen, recyklace či počítačové hry se sociální tematikou. I tak české firmy chápou společenskou odpovědnost. Už jim nestačí jen rozdělit peníze přes své nadace a rozšiřují své aktivity i do dalších oborů.

"Je vidět zřetelný posun směrem k inovativním, dlouhodobým a kvalitním projektům, do kterých firmy investují. Velký zájem je rovněž o programy firemního dobrovolnictví a zapojování zaměstnanců," říká ředitelka Fóra dárců Pavlína Kalousová.

Potvrzuje to i Jitka Chocová z T-Mobilu, která má u operátora společenskou odpovědnost na starosti. "Kromě dobrovolnického programu se zaměřujeme na ekologii a recyklaci mobilů. Příští rok chceme rozjet speciální akci podobně jako byl Recyklístek," vysvětluje Chocová. V jejím rámci dával operátor poukázku na služby v hodnotě dvou set korun těm zákazníkům, kteří na jeho prodejně vrátí starý mobil.

Oceněná originalita

Za dobrovolnický program letos Fórum dárců ocenilo Českou spořitelnu. "Naši zaměstnanci mohou věnovat dva dny v roce pomoci v neziskových organizacích. Většinou jde o pomoc manuálního charakteru a loni se zapojilo kolem šesti stovek lidí," říká Klára Gajdušková z tiskového oddělení banky.

Za další z oceněných originálních akcí stojí mladoboleslavská Škoda Auto. Ta vysadila za každý v Česku prodaný vůz jeden stromek. "Zaměřujeme se především na regiony, kde máme naše výrobní závody," říká mluvčí Jaroslav Černý a dodává, že jen během loňského roku vysadila automobilka přes 66 tisíc stromků a některé z nich sázeli i sami zaměstnanci.

Na okamžitý efekt nesází ani softwarový gigant Microsoft. Ten v rámci programu Počítače proti bariérám už několik let pomáhá lidem se zdravotním hendikepem k tomu, aby se mohli stát ekonomicky nezávislými.

Další speciální ocenění obdržel operátor Vodafone za projekt počítačové hry s názvem GhettOut, jehož cílem je ukázat lidem, jak se žije v sociálně vyloučené lokalitě a jak je těžké se z ghetta dostat. "Zaměřujeme se zejména na podporu dětí, mladých lidí a znevýhodněných sociálních skupin," říká mluvčí firmy Miroslav Čepický.

Konkurenční Telefónika O2 se zase zaměřila především na ochranu dětí před nebezpečím na síti. Operátor dlouhodobě podporuje i Sdružení Linka bezpečí a stojí za projektem proti dětské šikaně.

Zákazníci to ocení

Společenskou odpovědnost lze navíc i skloubit s marketingem. Podle průzkumu agentury Factum Invenio si více než třetina Čechů během uplynulého roku koupila výrobek nebo službu podporující veřejně prospěšnou věc. Nejčastěji šlo o věci denní spotřeby a potraviny.

"Projekty tohoto druhu, kdy firma propojí své produkty s dobrou věcí, rostou u nás jako houby po dešti," říká Kalousová. Firmy prý zjišťují, že jde o nový způsob oslovování zákazníka, který s sebou nese odlišení od konkurence a obchodní výhody.

Využívá to například kosmetická firma Oriflame. Ta vytvořila speciální řadu kosmetiky a zisky z jejího prodeje putují na projekt Nadace Terezy Maxové.

AUTOR: Jan Beránek
AUTOR: Roman Šitner
AUTOR-WEB: www.ihned.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist