Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Moderní benefity pomáhají šetřit životní prostředí

24.11.2008  |  144× přečteno      vytisknout článek

Zaměstnanecké výhody se neustále rozšiřují a přinášejí nové nápady.

Zaměstnanecké výhody se neustále rozšiřují a přinášejí nové nápady. Dokonce i odrážejí firemní vizi udržitelného rozvoje s důrazem na životní prostředí. Dokazuje to projekt tzv. environmentálních benefitů mezinárodní společnosti Det Norske Veritas nazvaný "We do". Do systému zaměstnaneckých benefitů vnáší zcela nový rozměr.

"We do" je systém benefitů, které určitým způsobem přispívají ke zlepšení životního prostředí a redukci emisí. Mohou je využít všichni zaměstnanci společnosti pracující na plný úvazek. Konkrétně jde o globální projekt zaměřený na snižování dopadu činností a soukromých aktivit všech zaměstnanců na životní prostředí, které mohou mít obecně větší environmentální dopad než samotná činnost firmy.

Benefity učí lidi ekologicky myslet

Cílem celého projektu je zvýšení povědomí o současných problémech týkajících se životního prostředí mezi všemi zaměstnanci a zároveň je podpořit v ekologickém chování. Zaměstnanci v jakékoliv světové pobočce mohou získat finanční podporu pro soukromé nebo pracovní aktivity prospěšné životnímu prostředí, vymezené regulemi "We do".

Finanční podporu tak může získat každý, kdo realizuje vybraný projekt, jakým je například zlepšení izolace domu či bytu, výměna oken, instalace solárních panelů, geotermálního čerpadla, zavedení systému rekuperace, výměna starých elektrospotřebičů za nové - úspornější, pořízení domovního kompostéru a mnoho dalších včetně proplácení kurzů ekonomické jízdy autem, odborných konzultací vedoucích ke snížení energetické zátěže domácnosti, kanceláře, nákup kola atd.

Standardně mohou zaměstnanci žádat o podporu do výše dvou třetin nákladů na jednotlivé projekty, maximální částka je limitována výší 10 000 norských korun (cca 30 000,- Kč), přičemž žádat lze jenom jednou na osobu v roce 2008. Celý projekt počítá ročně s přerozdělením 20 milionů norských korun.

S nápady chodí i zaměstnanci

Vzhledem k tomu, že vyplácená částka je považována za finanční prémii, podléhá vždy zdanění dle místních předpisů. Projekt byl zahájen na začátku roku 2008 a ještě před jeho oficiálním zahájením se do jeho příprav zapojilo mnoho zaměstnanců. Ti měli totiž možnost aktivně se spolupodílet na vzniku projektu "We do" přispěním vlastními nápady a návrhy na různá environmentální opatření.

K tomuto účelu byly vytvořeny speciální interní webové stránky, na kterých se všechny informace shromažďovaly. Nakonec z nich byl sestaven finální seznam podporovaných projektů. Zaměstnanci mohou nyní ve čtvrtletních vlnách žádat o finanční podporu vybraného projektu, který jim je proplácen vždy až zpětně po jeho realizaci, na základě předložení faktur či dalších prokazatelných nákladů. Co se týče české pobočky, většina zaměstnanců využila tento benefit ke koupi jízdního kola, ale také na instalaci rekuperační jednotky.

Odpovědnost firmy musí být základem

Každá firma by si měla uvědomit, že je pro ni výhodnější uvažovat v dlouhodobém horizontu, a to nejenom v otázkách samotné podnikatelské činnosti a finančních ukazatelů poskytovaných služeb, ale i jejího globálního dopadu na bezpečnou a trvale udržitelnou budoucnost. Proto se Det Norske Veritas rozhodla zahrnout do svého poslání "ochrany životů, majetku a životního prostředí" i samotné zaměstnance a jejich soukromé aktivity. Daří se jí to prostřednictvím projektu "We do", ale také vzděláváním zaměstnanců v environmentální oblasti. Společnost je např. vede k osvojení si jednoduchých principů šetření energií, jakými jsou oboustranný tisk či důsledné zhasínání světel tam, kde nejsou nutná. Některá ze sídel společnosti jsou kromě toho situována v budovách šetrných k životnímu prostředí.

"Zelená iniciativa" Det Norske Veritas není pouze jednorázový projekt ušitý horkou jehlou z důvodu formálního naplňování strategie společenské odpovědnosti. Je to především projekt, který donutí jednotlivce zamyslet se nad svým přístupem k životnímu prostředí a pomůže mu ho eventuelně změnit. I když se může zdát, že takováto aktivita jedné společnosti je pouhá kapka v moři, může pomoci motivovat k podobným akcím i další firmy, což je ostatně také cílem Det Norske Veritas a jejího projektu "We do".

AUTOR: Karin Ulrichová
marketingová manažerka Det Norske Veritas

ZDROJ: FINANČNÍ MANAGEMENT


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist