Čtvrtek, 28. března 2024

TELEVIZNÍ STANICE NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL A FIRMA C&A VĚNUJÍ POZORNOST EKOLOGICKY ŠETRNÉ MÓDĚ

TELEVIZNÍ STANICE NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL A FIRMA C&A VĚNUJÍ POZORNOST EKOLOGICKY ŠETRNÉ MÓDĚ

Při příležitosti evropské premiéry dokumentu ,,For the Love of Fashion" (Z lásky k módě) zdůraznili Alexandra Cousteauová, celosvětově uznávaná osobnost v oblasti problematiky vodních zdrojů a udržitelného rozvoje, a Jeffrey Hogue, generální manažer oděvní firmy C&A odpovědný za udržitelný rozvoj, nutnost změny obecně přijímaného uvažování o hodnotovém řetězci s bavlnou. ,,Přibližně polovina veškerého globálně vyráběného oblečení pochází z bavlny. Tradiční způsob pěstování bavlny s sebou ovšem přináší riziko nenapravitelného poškození naší planety," ,,S nadšením jsme podpořili dokument, který ukazuje šetrnější způsoby produkce bavlny. V první řadě bychom chtěli přesvědčit značky a zákazníky o tom, že ekologičtější bavlna je výhodná pro lidi i pro planetu," dodal pan Hogue.

Šedesátiminutovým dokumentem provází paní Cousteauová. Ta se vydává na cestu do Indie, Spojených států a Německa a ukazuje divákům, jak důležitý je přechod k udržitelnějším metodám výroby. Bavlna se pěstuje na 2,4 % světové orné půdy. Při jejím pěstování je ovšem spotřebováno 24 % z globálního objemu prodaných insekticidů a 11 % prodaných pesticidů. Organická bavlna znamená výrazné ekonomické a ekologické výhody, ale představuje méně než 1 % celkové světové roční sklizně.

Paní Cousteauová v dokumentu zavítá na bavlníkové plantáže v indickém Madhjapradéši. Zde se na vlastní oči seznamuje s výrobou bavlny a s místními farmáři. Jejich životy se po přechodu z tradičních na udržitelné metody produkce podstatnou měrou zlepšily. Kromě pracovníků nevládních organizací v Indii a jiných zemích se paní Cousteauová setkává také s představiteli odvětví z Německa a USA. Jednou z oděvních firem, která klade velký důraz na udržitelný rozvoj, je C&A. Paní Cousteauová hovoří s firemními odborníky na tuto problematiku o tom, proč je z globálního hlediska důležité přejít na organickou bavlnu a vyvíjet úsilí na mezinárodní úrovni. ,,Evropští zákazníci oděvních značek si musejí uvědomit, že jejich volba má vliv na udržitelný rozvoj v zemích pěstujících bavlnu," podotkl pan Hogue.

Deborah Armstrongová, výkonná viceprezidentka společnosti National Geographic Partners v Evropě, uvedla: ,,National Geographic věří, že moc, kterou má věda, bádání a sdílení příběhů, dokáže změnit svět. Metoda výroby oděvů ovlivňuje naše životní prostředí. O tomto vlivu přitom každodenně uvažuje jen malé množství lidí. Dokument ,,For the Love of Fashion" se právě na tento vliv a na možná řešení zaměřuje, a to způsobem, který dokáže diváky po celém světě přimět k činům."

Dokument bude mít premiéru v květnu na vybraných trzích na televizním kanálu National Geographic Channel. Televizní program s vysílacími časy pro jednotlivé země a regiony najdete na webu www.natgeotv.com

FOR THE LOVE OF FASHION: FIRST AIRING

Czech Republic / Slovakia 23.05.16 @18:00

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů