Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Boleslav má stanici na ekologické palivo

18.04.2007  |  123× přečteno      vytisknout článek

Boleslav má stanici na ekologické palivo

Novou čerpací stanici pro auta jezdící na stlačený zemní plyn (CNG) má od pátku Mladá Boleslav. V celé republice je takových stanic zatím otevřeno jen 15, ale v následujících letech by se měly postupně rozšiřovat.
Vzniknout má dostatečně hustá síť, aby bylo pro motoristy zajímavé pořizovat si auta na tento ekologicky šetrný pohon. Na výrobu aut s motory poháněnými CNG se pomalu připravuje i mladoboleslavská automobilka, z jejíchž dílen zatím vyjely jen prototypy vozů Octavia. "Sériová výroba by mohla začít na konci roku 2008," řekl při otevření stanice šéf Škoda Auto Detlef Wittig. Automobilka si nejprve zjistí průzkumem trhu, zda by vůbec byl o takové vozy zájem, a pak by spustila sériovou výrobu.

Nižší cena paliva, kratší dojezd

Jednoznačnou výhodou je ekologicky šetrný provoz. "O třetinu nižší jsou emise CO2, emise polétavého prachu jsou nulové. Je třeba překonat mýtus, že auta na CNG jsou nebezpečná a vybuchují, není to pravda," ujišťoval ministr životního prostředí Martin Bursík, jehož cílem je, aby státní správa používala do roku 2014 nejméně čtvrtinu aut na tento pohon. Pro motoristy by byla jednoznačnou výhodou cena paliva.
Za tisíc korun se dá ujet s benzínem či naftou trasa kolem 500 kilometrů, s CNG se za stejnou cenu ujede kolem 800 kilometrů. Naopak nevýhodou bude pořizovací cena vozu. Ta sice zatím nebyla pevně stanovena, ale bude jistě vyšší než u nynějších aut.
"Cenový rozdíl za pořízení by se měl smazat po ujetí asi 50 tisíc kilometrů," domníval se obchodní ředitel RWE Transgas Milan Kajtman. Další nevýhodou je i poměrně malý dojezd. Zatímco s plnou benzínovou nádrží se dá ujet kolem 500 kilometrů, s plynem je to jen kolem 350 kilometrů.
To vyžaduje častější tankování, tedy i hustší síť čerpacích stanic. Prototypy škodovek však mají i nádrž na benzín, takže je zde další rezerva na 200 kilometrů. Kvůli uložení plynových lahví je sice zachován celý prostor kufru, ale už zde není plnohodnotné rezervní kolo.

Zdroj: Právo


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Ekologický oskar
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist