Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

V České republice odstartovala 11. května evropská kampaň Display

16.05.2007  |  124× přečteno      vytisknout článek

Jedinečný projekt pod záštitou Knauf Insulation pomůže ukázat, které veřejné budovy šetří energii podobně jako elektrospotřebiče

V jaké budově žijeme či pracujeme? Vyplácí se nám to s ohledem na energetické náklady? A co životní prostředí? Nejen mezi elektrospotřebiči pro domácnost, ale i mezi budovami je kvalitativní rozdíl v energetické náročnosti. Kampaň Display, kterou společnost Knauf Insulation (KI) připravila ve spolupráci se základní školou Masarykova v Krupce, má veřejnosti nabídnout informace o způsobu nakládání s energiemi ve veřejných budovách. Evropská kampaň Display pomáhá domy rozčleňovat do energetických „výkonnostních tříd“, a tak zároveň vyhodnocuje, do jaké míry má jejich provoz vliv na životní prostředí.

Kde a jak kampaň začíná?

Společnost Knauf Insulation  ve dvou budovách základní školy Masarykova v Krupce na Teplicku provedla sběr dat a podkladů potřebných pro sestavení energetického štítku Display a 11. května novinářům a návštěvníkům při slavnostním odhalení štítků – plakátů s těmito štítky představila energetickou bilanci stavby za poslední dva roky. Děti a učitelé také zahájili samostatná měření k vlastnímu vyhodnocení energetické náročnosti své školy a přípravu dokumentace k proměně školní budovy, která je plánována s KI. 11. května v 16.00 hodin zástupci školy předali ceny a vyhlásili vítěze soutěže Škola budoucnosti. Ceremoniál proběhla ve výstavní síni Městského úřadu v Krupce.

Odhalení štítků za účasti zástupců města, které je garantem kampaně, bylo spojeno s další přitažlivou akcí pro veřejnost a média. Tou je Knauf Insulation Road Show. Při této spanilé jízdě klasického amerického kamionu Kenwoorth deseti českými městy hodlá Knauf rozšiřovat povědomí o tématech šířeji spojených s energiemi a představí několik evropských iniciativ, jež se dlouhodobě těmito otázkami zabývají. Součástí programu budou pochopitelně i atrakce, soutěže pro návštěvníky, živá hudba apod.

Jaké je poselství Display?

Display nebo také Evropská klimatická kampaň štítkování komunálních budov, chce jednoduchými a srozumitelnými prostředky informovat o energetické náročnosti komunálních budov a dovést širokou veřejnost k zamyšlení se nad jejich vlastní spotřebou energie pro vytápění, ohřev vody apod. Energetický štítek obsahuje přehlednou informaci pomocí bodového znázornění A-G:

  • o spotřebě energie
  • o emisích oxidu uhličitého
  • o spotřebě vody

Do kampaně Display, kterou do Čech přivádí KI, se mohou přihlásit města, která chtějí mj. znát spotřebu energie a potenciál úspor u vlastních budov, sledovat jejich efekt a také mít předstih před ostatními v implementaci Evropské směrnice o energetické náročnosti budov č. 2002/91 ES., která stanoví mj. povinnost energetické certifikace určitých budov. Tato směrnice byla v České republice implementována do změny zákona o hospodaření energií v červenci 2006. Kampaň koresponduje s evropskou strategií energetických úspor, které mají dosáhnout 20 procent v roce 2020.

Zdroj: PR Knauf Insulation


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Ekologický oskar
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist