Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Řetězce v USA sázejí na solární panely

18.08.2008  |  zdroj: Podniky a trhy  |  130× přečteno      vytisknout článek

 

Přední americké maloobchodní řetězce, jako jsou Wal-Mart, Kohl's, Macy's či Whole Foods Market, v poslední době stále častěji umísťují na střechy svých obchodů solární panely. Ty využívají k výrobě elektřiny a nahrazují tak dosavadní odběr elektřiny z uhlí.

Jedním z důvodů, proč řetězce začaly využívat alternativní zdroje energie, jsou daňové úlevy, které poskytuje americká vláda. V neposlední řadě také tvrdí, že chtějí přispět k ochraně životního prostředí. Většina řetězců v USA zatím solárními panely vybavila necelých deset procent svých obchodů.

"Je zřejmé, že zelená energie začíná být na prvním místě u mnoha společností," komentuje situaci pro list International Herald Tribune odborník na energii Daniel Kammen z kalifornské univerzity. Jak dodává, brzy budou mít obchody se solárními panely na výkladních skříních štítek s nápisem "Obchod se zelenou energií".

Solární panely produkují 10 až 40 procent energie, kterou spotřebuje jeden obchod. Přitom záleží na umístění a počasí. Kvůli rostoucí poptávce po solárních systémech v uplynulých letech se zvýšila i jejich cena. Ta se nyní pohybuje mezi čtyřmi a šesti miliony dolarů za solární systém, který pokryje obchod velikosti Wal-Martu.

Řetězce se proto spoléhají na daňové výhody, aby tyto náklady vyrovnaly.

Největší americký řetězec Wal-Mart má v současné době 17 prodejen a distribučních center vybavených solárními panely. V nejbližší době jich přibude dalších pět. Vedení Wal-Martu má v plánu v budoucnu instalovat solární panely na střechy stovek obchodů.

Pozadu není ani maloobchodní řetězec Macy's, který má 18 prodejen se solárními panely a do konce letošního roku jimi chce vybavit dalších 40. Jednotlivé řetězce se snaží solární panely instalovat co nejrychleji, neboť lhůta pro poskytnutí daňové úlevy je stanovena na 31. prosince. Úleva se v USA liší stát od státu a může se pohybovat až v řádech milionů dolarů.

V Evropě nejsou solární panely žádnou novinkou. Například v Německu je využívá celá řada obchodů a je možné je dokonce spatřit na satelitních snímcích. V Česku začal letos řetězec Tesco využívat solární panely instalované na distribuční centrum v Postřižíně nedaleko Prahy. Panely zde budou využity k ohřevu užitkové vody.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Ekologický oskar
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist