Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

České aerolinie hledají s letištěm úspory

09.09.2008  |  zdroj: Podniky a trhy  |  130× přečteno      vytisknout článek

České aerolinie hledají s letištěm úspory Že nás to nenapadlo dříve, říkali si asi zástupci Českých aerolinií, ruzyňského letiště a Řízení letového provozu. Krátce před privatizací našli další způsob, jak si vzájemně pomoci k vyšší efektivitě a úsporám. Memorandum o spolupráci v pátek podepsali prezident ČSA Radomír Lašák, generální ředitelé správy Letiště Praha a Řízení letového provozu ČR Miroslav Dvořák a Jan Klas.

Cestou má být prohloubení výměny informací a užší spolupráce mezi jednotlivými subjekty civilního letectví. Dosud přitom nikdo dostatečně nevěděl, co dělá ten druhý. Nově proto zasedli k jednacímu stolu a po vzoru mnichovského či curyšského letiště společně hledali cestu k úsporám.

"Pro letecké dopravce je úzká spolupráce s řízením letového provozu a letišti klíčová," řekl Lašák. Silnější je to o to více v současné době, kdy není situace v letecké dopravě zrovna růžová. Prostá komunikace totiž může všem ušetřit nemalé peníze.

Příkladem může být organizace příletů a odletů. Spolupráce by měla zamezit, aby letadla čekala na start příliš dlouho. Každá minuta čekání na volnou dráhu přitom při zapnutých motorech stojí u běžného letadla zhruba 250 korun. Takových minut lze ale ušetřit velké množství. Bonusem pro zúčastněné není jen finanční úspora, ale i nižší emise skleníkových plynů. Podobná situace je i na straně příletů. Dříve se pilot často až nad letištěm dozvěděl, že dráha není volná, a musel tedy vyčkávat ve vzduchu. Nyní by spolupráce všech tří subjektů měla umožnit, aby letadlo k letišti mířilo pomaleji.

ČSA doufají, že jen tyto drobné změny by společnosti mohly ušetřit až jedno procento paliva. "I malá procenta úspory představují ve výsledku značné finanční hodnoty," uvedl viceprezident ČSA pro letový provoz Jan Janík.

Nemá však jít o to, aby letiště přinášelo úspory pouze Českým aeroliniím. Memorandum je otevřeno všem dopravcům, kteří do Prahy létají. Efektivita ale nebude zadarmo, systém databází si vyžádá investice za přibližně dvacet milionů korun.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Ekologický oskar
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist