Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

E.ON se přidá ke konkurenci

02.02.2009  |  zdroj: Marketing & Media  |  134× přečteno      vytisknout článek

E.ON se přidá ke konkurenci Začne s komunikací efektivního využívání energií. Odliší se cílením na děti.

Energetická společnost E.ON mění svou marketingovou strategii. Po čtyřech letech posilování značky v Česku, kdy komunikovala především image a usilovala o zvýšení povědomí v jihočeském a jihomoravském kraji, začíná s naplňováním jejího obsahu a s komunikací produktů. Hlavní téma komunikace je od přelomu roku 2008 a 2009 hospodárné využití energií. Tedy nic originálního - témata využívá i ČEZ, PRE či třeba RWE.

Komunikace hospodárnosti se projeví v nových službách a produktech. "Připravujeme i speciální produktovou řadu. K tomu budeme pro naše zákazníky za výhodnějších podmínek např. vystavovat průkazy energetické náročnosti budov," říká Martin Dvořák, vedoucí marketingové komunikace E.ON ČR. Některé služby již poskytují v rámci platformy www.energie-plus.cz. S její propagací začne E.ON zjara. (viz str. 4)

O ekologii úplně nejde

Na rozdíl od ČEZu, který prostřednictvím Nadace Zelené energie podporuje alternativní zdroje, jde společnost E.ON směrem propagace úsporných opatření. "Jde o to, za nesníženého komfortu dosáhnout dlouhodobých úspor," říká Martin Dvořák a doplňuje, že bojovat s konkurencí pouze cenou je krátkozraké.

Změna komunikační strategie není jen v obsahu, ale i ve volbě nástrojů. Ty by ovlivnila i ekonomická krize. Dvořák hovoří o "jednoznačnějším určení priorit" a "přeskupení části prostředků z oblasti sponzoringu do oblasti podpory produktů". Částečně opouští dosud zásadní sponzoring sportu, zjm. vrcholového, a zaměří se víc na přímé oslovení a podporu cílové skupiny dětí a jejich rodičů. Letos začíná edukativní projekt E.ON Energy Truck (pojízdná energetická laboratoř, jež především ve školách seznamí s výrobou elektřiny, distribucí atd.). Projekt je přenesený z německé centrály do českého prostředí.

Podle informací M&M má E.ON následovat trend většího uplatňování globální kreativy na úkor lokální (ze stávajících 50/50 na 80/20 %). Martin Dvořák to popírá: "Veškerou kreativu máme plně ve svých rukou." Ať tak či tak, lokální, pouze v Česku používaná kreativa ATL komunikace nevznikala poslední roky v Česku, ale v rakouské agentuře Upart. Na vině je podle Dvořáka nepochopení specifičnosti požadavků firmy E.ON ze strany agentur v oblasti ATL. "V tuto chvíli se rozhodujeme, zda vyhlásíme tendr na novou kampaň. Pokud ano, agentura Upart do něj bude zahrnuta také," říká Dvořák.

AUTOR: Hana Nováková


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Ekologický oskar
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist