Nové obory na Masarykově univerzitě v Brně

01.03.2012  |  91× přečteno      vytisknout článek

Nové obory na Masarykově univerzitě v Brně

Přírodovědecká fakulta MU otevřela tři nové obory pro fyziky a geology

Nové obory nabízí pro akademický rok 2012/2013 Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity. V bakalářském studijním programu Aplikovaná fyzika získala akreditaci pro profesní obor Laboratorní a měřící technika a nově také pro obor Nanotechnologie-aplikovaná fyzika. Třetí novinkou je pak Geologie aplikovaná a environmentální. Přihlášky do těchto i dalších bakalářských programů mohou uchazeči podávat až do 29. února 2012 prostřednictvím e-přihlášky na adrese: http:/ / is.muni.cz prihlaska.

Obor Laboratorní a měřící technika reaguje na zájem o odborníky pro práci se stále sofistikovanějšími zařízeními, kterým jsou vybavovány moderní laboratoře. Studenty tak má naučit zvládnout obsluhovat přístroje z mnoha různých oblastí - především z fyzikálních a chemických disciplín, ale také z oblasti geologie. Studium navíc naučí jak zpracovávat a interpretovat naměřená data. I díky dalšímu studiu matematiky a fyziky se tak absolventi snadno uplatní ve výzkumu, specializovaných laboratořích nebo třeba v metrologických institucích.

Oblast nanotechnologií patří mezi jedno z nejrychleji rostoucích odvětví přírodních věd, které má velké perspektivy v rychlém uplatňování výsledků výzkumu přímo v praxi. Nově otevřený obor Nanotechnologie-aplikovaná fyzika nabízí studentům možnost získat poznatky z oblasti elektroniky a vytváření polovodičových struktur a nanostruktur, analýzy povrchů a plazmových či nanotechnologických úprav materiálů. Absolventi s tímto vzděláním se dobře uplatní na vývojových pozicích, které zajišťují transfer nanotechnologií do praxe a jejich bezproblémové využívání.

Geologie aplikovaná a environmentální je obor pro ty, co chtějí najít uplatnění ve firmách, které se zabývají například těžbou nerostných surovin, vyhledáváním a ochranou podzemní vody, stavební geologií nebo ochranou neživé přírody. Studentům se dostane nejen kvalitního teoretického vzdělání v základech geologických věd, ale získají i terénní výcvik a absolvují řadu čistě prakticky zaměřených předmětů.

ZDROJ: Masarykova univerzita Brno