Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Prestige napáchala škody za miliardy eur

14.11.2003  |  123× přečteno      vytisknout článek

Prestige napáchala škody za miliardy eur Španělské úřady nedávno odvolaly poslední omezení týkající se rybolovu u břehů Galicie. Následky zkázy tankeru Prestige, který se potopil přesně před rokem tři sta kilometrů západně od přístavu Vigo, však budou patrné ještě celé desetiletí. Je o tom alespoň přesvědčen Světový fond na ochranu přírody (WWF). Odhaduje, že celkové škody, jež havárie způsobila a způsobí, dosáhnou nejméně osmi miliard eur. Společnost FIPOL, u níž byl tanker - provozovaný řeckým rejdařem, pronajatý bankrotující rusko-švýcarské firmě a plující pod vlajkou Baham - pojištěn, však škody odhaduje na pouhou miliardu eur. FIPOL nicméně zvažuje, že podá žalobu na španělskou vládu, kterou viní, že neučinila vše, aby katastrofě zabránila. Totéž si podle deníku El País myslí organizace na ochranu životního prostředí Greenpeace. Ta navíc vládě v Madridu vyčítá, že se následky havárie snažila bagatelizovat. \"Kabinet premiéra Josého-Maríi Aznara stále nepředložil plán, na jehož základě by se poškozené pobřeží mohlo náležitě zotavit, a to jak po stránce ekologické, tak i s ohledem na ekonomiku oblasti,\" tvrdí Greenpeace ve zprávě k prvnímu výročí havárie. \"Katastrofa má pokračování, každým dnem unikne z vraku do moře téměř tuna topného oleje. V útrobách Prestige se stále nachází třináct tisíc tun nákladu, zatímco pět až deset tisíc tun nečistot pluje v moři v širokém pásu mezi Kanárskými ostrovy a Nizozemskem,\" dodává WWF. Španělská vláda veškerá obvinění, která proti ní míří, odmítá. Přesto však pověřila ropnou společnost Repsol-YPF, aby na jaře z tankeru, spočívajícího na mořském dně v hloubce téměř čtyř tisíc metrů, odčerpala zbytek nákladu. Prestige převážela celkem 63 tisíc tun těžkého topného oleje. Španělsko se spolu s Francií, rovněž postiženou havárií tohoto tankeru, u Evropské unie zasadilo o to, že Brusel v říjnu zakázal vjezd tankerů s jedním pláštěm, jako je Prestige, do přístavů členských zemí unie. Do roku 2005 by tento typ nákladních lodí měl být zcela vyřazen z provozu. ZDROJ: HN


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist