Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Hluk na cestách bude už čoskoro minulosťou

16.06.2005  |  133× přečteno      vytisknout článek

Hluk na cestách bude už čoskoro minulosťou Ak patríte k nadšeným vodičom a máte radi športovú jazdu určite vás poteší nasledujúca novinka z oblasti automobilového priemyslu. Americká automobilka Buick predstavila nový model auta, v ktorom úplne minimalizovala vonkajší hluk. Výrobca dokonca zamedzil prenikaniu ultrafialových lúčov a kvalitnejšie tak chráni vodičom pokožku a interiér vozidla. Tiché autá tak poskytnú zákazníkom maximálny pôžitok z jazdy.

Doprava je hlavným zdrojom hluku. Jediné auto produkuje pri jazde 80 decibelov. Hrboľaté cesty, húkanie klaksónov, hlasné stroje – to sú každodenné ruchy, ktoré nás obťažujú nielen na cestách. Väčšina z nás sa preto snaží okolitý hluk optimalizovať. Čo by ste povedali, keby túto úlohu za vás prevzal váš automobil?

Don Chaiken z Mechanics Magazine: "Momentálne je veľká tendencia vyrábať tichšie autá, pretože priemerný spotrebiteľ považuje tichý a pokojný interiér za ukazovateľ kvality. Technológie v novom aute zahŕňajú okrem iných tlmenie hluku motora. To zabezpečujú penové materiály, ktoré sú nainštalované do oceľovej kostry dopravného prostriedku pri jeho výrobe. Niektoré autá majú preto hrubšie postranné sklá."

V novom modely Buick Lacrosse je postranné sklo vrstvené. Dve tabule skla so špeciálnou vrstvou uprostred nielen redukujú hluk, ale dokonca blokujú vstup ultrafialovým lúčom a ochraňujú tak pokožku a interiérové časti dopravného prostriedku.

A čo nepríjemný pískot a chrapot? Ako sa výrobcovia áut zbavili týchto ruchov? Odpoveď nájdeme v špeciálnej komore, ktorá je určená na výskum hlukov.

Dan Nolley zo spoločnosti Buick: "Význam tejto komory je v tom, že si vytvorí duplikát akéhokoľvek profilu cesty, ktorý potrebujeme. My potom jazdíme po danom profile znova a znova, až kým neprídeme na zdroj jeho ruchov. Hlukový inžinier používa pri práci vlastné uši, veľmi často hlukomer a niekedy dokonca špeciálny zosilňovací prístroj. S jeho pomocou nájde pískot a rachot vo vnútri auta, lokalizuje ich a upraví."

Don Chaiken: „Výrobcovia venujú veľa pozornosti dezénu pneumatík. Odtiaľ pochádza množstvo hluku, ktorý sa dostane do vnútra auta pri zvyšovaní rýchlosti jazdy. A tak automobilky musia úzko spolupracovať s výrobcami pneumatík pri dizajnovaní ich povrchu. Dezén pneumatík je veľmi podstatný na dosiahnutie optimálneho výkonu automobilu v akýchkoľvek podmienkach rovnako aj na obmedzenie hluku pneumatiky pri jazdení."

Každý štvrtý Európan a každý druhý obyvateľ mesta sa sťažuje na hluk. Počas dňa je polovica obyvateľov vystavená hluku na úrovni 55 decibelov. Až 80 percent hluku v mestách vytvárajú automobily. Riešenie tohto problému možno poskytne nový tichý model automobilky Buick.

Autor: Nora Krchňáková
www.buick.com
Automobilka Buick


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist