Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Radnice hlavního města v boji s hlukem selhává

14.07.2006  |  123× přečteno      vytisknout článek

Radnice hlavního města v boji s hlukem selhává

V sérii článků o hluku v hlavním městě Praze (ze dne 28. 6.) se nashromáždilo několik zavádějících informací – zejména radní Gregar a hlavní hygienik Prahy Vladimír Polanecký neříkají Pražanům pravdu.
Předně, hlavním viníkem nadměrného hluku v Praze není městská hromadná doprava, jak tvrdí Polanecký, ale auta. Právě vydaná oficiální ročenka Praha – životní prostředí jasně říká: „Nejvýznamnějším zdrojem nadměrného hluku působícího na největší počet obyvatel města je automobilová doprava. Počet automobilů i dopravní výkon se stále zvyšují. (…) Stav povrchu vozovek v řadě případů přispívá ke zvýšení hlučnosti, protihlukové zábrany jsou realizovány jen na malé části komunikační sítě. Na nejrušnějších komunikacích v Praze dosahují ekvivalentní hladiny hluku v denním období hodnot až 80 dB…“ Totéž tvrzení najdeme ale i v ročence z roku minulého, předminulého, předpředminulého…

A jaké řešení nabízí vedení města: radní Gregar (ODS) si posteskl, že „Investice do protihlukových opatření jsou tak velké, že na ně město zkrátka nemá. Ty částky se pohybují v miliardách.“ Město nemá na výsadbu stromů (ošklivě nazývané izolační zeleň), výměnu oken a úpravu povrchu vozovek, ale intenzivně připravuje výstavbu nových kapacitních komunikací za více než 60 miliard korun! Jedna z nich - Městský okruh – má již za tři roky přivést do ulice v Holešovičkách (v článku též zmiňované) 50 000 nových automobilů denně. Hlavní pražský hygienik Vladimír Polanecký a shodou okolností též zastupitel hlavního města Prahy (za ČSSD) pak hájí zájmy Pražanů stejně špatně. Polanecký dosud nevyužil zákonem dané pravomoci a správci komunikací TSK neudělil pokutu za nedodržení hlukových limitů a za zcela nevyhovující tempo odstraňování nadlimitního hluku z automobilové dopravy. Nepomáhá ani občanům v prosazování jejich práva na výměnu oken na náklady města v těch lokalitách, kde jsou normy překračovány nejvíce. Lidé bydlící např. podél severojižní magistrály, ve Veletržní nebo Svatovítské či Evropské mají na takovou výměnu nárok okamžitě a pan Polanecký to ví! Nutno dodat, že protihluková okna jsou jen náplastí na neutěšený stav, nikoli koncepčním řešením. Tím je masivní investice do veřejné dopravy a konkrétně co nejrychlejší nákup nových a tichých tramvají (např. Vídeň a Berlín jsou důkazem, že takové tramvaje existují) a postupné omezování individuální automobilové dopravy.

Petra Kolínská Lídr Strany zelených do podzimních komunálních voleb v Praze


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist