Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Podél koridoru vzniká protihluková stěna

30.10.2006  |  zdroj: Právo  |  129× přečteno      vytisknout článek

Podél koridoru vzniká protihluková stěna

Betonový val oddělí Břeclav nejen od kolejí, ale i od lesa * Mnozí obyvatelé ho považují za zbytečný

Přibližně patnáct miliónů korun představuje v nákladech na výstavbu koridoru z Břeclavi do Lanžhota protihluková stěna v místech, kde u obory Soutok na kraji Břeclavi není žádná obytná zástavba.
Obyvatelé Břeclavi smysl této investice nechápou. Železnice v místech protihlukové stěny sousedí s částí zahrádkářské kolonie, která není určena k trvalému bydlení. Skupina zahrádkářů se tam začala starat o půdu v době, kdy již po železniční trati dávno projely statisíce vlaků, a věděli, že budou zahradničit v sousedství kolejí. Jejich chatky nejsou určeny jako trvalá obydlí, takže nikdo nemůže argumentovat, že jej hluk vlaků v noci budí.
„Paradoxně se protihluková stěna staví teď, kdy je jízda po nových kolejích opravdu znatelně méně hlučná. A most? Ten starý bylo opravdu slyšet, když po něm jel vlak. Po novém vlaky jezdí opravdu potichu, tak si myslím, že jsou to vyhozené peníze,“ řekl jeden z diváků, který se přišel podívat na práci stavbařů. Není sám, o zbytečnosti jsou přesvědčeni i mnozí další zvědavci, které láká do této okrajové části města nezvyklý stavební ruch. „Myslím, že bychom dokázali najít užitečnější místa pro protihlukovou zeď. Takovým je prostor mezi železniční stanicí a ulicí Mládežnická, kde by skutečně měla podstatný efekt, protože by lidi oddělila od hluku z nádraží,“ řekl dopravní náměstek břeclavské železniční stanice Zdeněk Krystián.
Proč se zeď staví, netuší ani architekt města Petr Nešpor. „My jsme výstavbu protihlukové zdi nepožadovali. Z hlediska územního plánu města ani jeho plánovaného rozvoje zatím není potřebná,“ řekl Právu Nešpor. Tajenku rozlouskl až Emil Cendelín ze společnosti OHL - ŽS, která se nezanedbatelnou měrou podílí na budování koridoru. Právu sdělil, že požadavek na stavbu protihlukové stěny vzešel ze strany hygieniků.
„My jsme od začátku poukazovali, že nejsme přesvědčeni o potřebě této stavby, musíme ale ctít projekt a tak stěna za patnáct miliónů korun skutečně vzniká,“ řekl Cendelín.
Výstavba protihlukové zdi je tedy jako doprovodná akce, vyvolaná hygienickými požadavky, součástí výstavby železničního koridoru z Břeclavi do Bratislavy, respektive jeho části na našem území. Obě koleje rekonstruovaného spojení by měly sloužit v provozu od 7. prosince.



Milan Vojtek


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist