Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Hluk železničních vozů se daří úspěšně snižovat

02.11.2007  |  128× přečteno      vytisknout článek

Hluk železničních vozů se daří úspěšně snižovat

Stále větší důraz kladou výrobci nových železničních vozů na co nejnižší hlučnost svých výrobků. Zejména u souprav určených pro příměstskou dopravu hraje hluk související s jejich provozem klíčovou roli. Řešení, jak doprovodný hluk na železnici snížit, přinesli účastníci mezinárodního kongresu 15th International Wheelset Congress, který se konal poslední zářijový týden v Praze.
Tři stovky odborníků z 32 zemí světa diskutovaly v Praze o dalším vývoji železnice ve světě. Česká republika se jako první země z bývalého východního bloku stala hostitelem mezinárodního železničního kongresu, který se koná v tříleté periodě od roku 1963.
Bariéry musí padnout
Kolejová doprava se pyšní ekologičností provozu, a proto má velký potenciál konkurovat dopravě silniční. Na místě je proto odstraňování bariér, které brání širšímu využívání železnice. Jednou z nich je hlučnost. „Problematika hluku stojí v poslední době v popředí technických specifikací na nově stavěné vozy. Většina aktivit se samozřejmě řeší zejména u městské a osobní
dopravy,“ řekl Radim Zima, technický ředitel společnosti Bonatrans Group, a. s., která je největším evropským výrobcem železničních kol a dvojkolí.
Nová technická řešení
Výrobci v rámci pražského kongresu představili technická řešení tlumičů hluku a vibrací, které jsou uchycovány ke kolu. Tato zařízení dokáží snížit hodnoty tzv. kvílivého hluku, který vzniká při průjezdu vlaku či tramvaje v zatáčkách, přes výhybky či křížení, o 10dB(A), v některých pásmech frekvencí dokonce až o 30dB(A). Menších efektů je pak dosahováno u tzv. valivého hluku při jízdě přímou tratí, který se dá snížit o 2 až 5 dB(A).
Hluk vadí i v nákladní dopravě
Kromě městské a příměstské dopravy se pozornost výrobců vlaků upírá také k nákladní dopravě.
„I v této oblasti došlo k vývoji nových materiálů pro tlumení hluku. Problémem, kterým se výrobci tlumičů zabývají, je zejména jeho schopnost čelit velmi vysoké teplotě vznikající ve fázi brzdění kola, která dosahuje až 400 °C,“ řekl Radim Zima.

http://www.dnoviny.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist