Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ropovod zo Schwechatu zaujíma vodárov

19.10.2009  |  172× přečteno      vytisknout článek

Ropovod zo Schwechatu zaujíma vodárov

BRATISLAVA. Ropné spojenie Bratislavy so Schwechatom sa začne budovať v roku 2012, ale už začiatkom budúceho roka sa majú začať prípravné práce. "Vytvoríme také podmienky, aby došlo k urýchlenej výstavbe ropovodného prepojenia. Pokiaľ by sa prípravne práce vedeli urýchliť, určite by sa začalo s výstavbou ropovodného prepojenia ešte skôr," povedal minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek, ktorý včera podpísal memorandum o spolupráci v energetickom sektore medzi Slovenskom a Rakúskom.

Stále však nie je jasné, kadiaľ  trasa tohto ropovodu povedie. "Momentálne existuje niekoľko alternatív, s ktorými odborníci pracujú," povedal Vahram Chuguryan z tlačového oddelenia ministerstva hospodárstva. Ktorou trasou sa obojsmerný ropovod napokon vyberie, rozhodnú investori, teda slovenský Transpetrol a rakúsky OMV. V hre sú minimálne dve trasy. Buď "krížom" cez Bratislavu, alebo sa Dunaj prekročí až pri rieke Morava. Rakúska strana sa už dávnejšie vyjadrila, že uprednostňuje variant prepojenia ropovodu cez Petržalku.

S Petržalským variantom však zase nesúhlasia napríklad bratislavskí vodári. "Zásadne nesúhlasíme s variantom cez územie, na ktorom môže dôjsť k ovplyvneniu množstva a kvality podzemných vôd," uviedla Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS) pred dvomi rokmi a na svojom stanovisku stále trvá.

"Ak sa na plánovanej trase nič nezmenilo, nič sa nezmenilo ani na našom stanovisku," uviedla BVS včera. Aké prepojenie preferuje v súčasnosti Transpetrol, ktorý je 74-percentným vlastníkom spoločnosti Bratislava-Swechat Pipeline, nie je jasné. Včera sa nám od Transpetrolu informáciu nepodarilo získať.

Podľa Chuguryana sa však budú k projektu vyjadrovať všetky zainteresované orgány. "Napríklad tie, ktoré vydávajú územné rozhodnutie či povolenie na realizáciu stavby." Ministerstvo hospodárstva totiž podľa neho požaduje, aby projekt spĺňal prísne bezpečnostné kritériá, aby bol v súlade s medzinárodnými normami a aby trasa neohrozovala životné prostredie.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist