Praha chce spolupracovat s firmami na proměně vozového parku
Praha chce spolupracovat se soukromými firmami na proměně jejich vozového parku.
Důvodem je, že automobilová doprava je největším znečišťovatelem životního
prostředí. Město rovněž nařídí svým firmám a organizacím, aby vyměnily své vozy,
jako první se to bude týkat dopravního podniku (DPP). S firmami bude město
jednat v rámci kampaně Prahou čistou stopou a podepíše s nimi memorandum. Při
zapojení se do akce jim město nabídne výhody. Novinářům to dnes řekl náměstek
primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Praha má podle Dolínka připraveno zhruba 50 až 60 opatření, kterými chce zlepšit
životní prostředí ve městě. Jedno z nich je právě stav vozového parku velkých
firem. "Cíl projektu je v tom, že bychom chtěli, aby velcí provozovatelé
automobilové dopravy, což nejsou rodiny, ale firmy jako Česká pošta, DPP,
Pražská energetika a další, aby své vozové parky nastavily tak, že zlepší
životní prostředí," řekl Dolínek.
Praha chce spolupracovat se soukromými firmami na proměně jejich vozového parku. Důvodem je, že automobilová doprava je největším znečišťovatelem životního prostředí. Město rovněž nařídí svým firmám a organizacím, aby vyměnily své vozy, jako první se to bude týkat dopravního podniku (DPP). S firmami bude město jednat v rámci kampaně Prahou čistou stopou a podepíše s nimi memorandum. Při zapojení se do akce jim město nabídne výhody. Novinářům to dnes řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Praha má podle Dolínka připraveno zhruba 50 až 60 opatření, kterými chce zlepšit životní prostředí ve městě. Jedno z nich je právě stav vozového parku velkých firem. "Cíl projektu je v tom, že bychom chtěli, aby velcí provozovatelé automobilové dopravy, což nejsou rodiny, ale firmy jako Česká pošta, DPP, Pražská energetika a další, aby své vozové parky nastavily tak, že zlepší životní prostředí," řekl Dolínek.
Praha bude velké a státní společnosti oslovovat, aby se do projektu zapojily. Jednou z možností je, že pokud si firmy koupí elektromobil, budou moci parkovat v zónách pouze za 100 korun ročně. Další pak, že budou moci v určitou dobu využívat vyhrazené pruhy pro autobusy, což společnostem umožní rychleji dopravovat zboží. "Je to zahájení dialogu s firmami. Budeme se bavit o možnostech provozu autoparku. Nemáme ambici řidičsko-sociálního inženýringu, ale spolupráce," řekl Dolínek. Podle něj již nyní fungují doručovací společnosti, které používají elektromobily.
Jako první Praha nařídí DPP, aby nekupoval auta s dieselovým motorem, ale pouze elektromobily, auta s hybridním pohonem nebo na benzin. V současné domě se vedení Prahy chystá obeslat všechny městské firmy a organizace, aby revidovaly své vozové parky.
Kampaň čistou stopou potrvá zhruba rok a příští rok v létě její účinnost město vyhodnotí. Náklady celé kampaně nebudou podle Dolínka vyšší než 1,5 milionu korun.
Zdroj:ČTK
Sdílet článek na sociálních sítích