Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

HRA O ZEMI

25.03.2002  |  125× přečteno      vytisknout článek

Informační kampaň ke Světovému summitu o udržitelném rozvoji v Johannesburgu (World Conference on Sustainable Development – WCSD)

Cílem celorepublikové informační kampaně je zvýšit zájem občanů o otázky životního prostředí, povzbudit jejich aktivitu ve prospěch jejich bezprostředního okolí a nabídnout jim k tomu potřebné informace. Kampaň povede Zelený kruh ve spolupráci s dalšími ekologickými nevládními organizacemi. Partnerem kampaně je Ministerstvo životního prostředí. Kampaň přispěje k informovanosti široké veřejnosti nejen o konání a smyslu Světového summitu o udržitelném rozvoji, tzv. RIO 10, ale i o aktivitách nevládních neziskových organizací (NNO) v České republice. Srozumitelným způsobem a na praktických příkladech se bude široké veřejnosti prezentovat a vysvětlovat myšlenka udržitelného rozvoje. Organizátoři nabídnou široký informační servis také novinářům a podpoří zájem médií o tyto otázky. S kampaní budou spojeny projekty NNO z celé ČR, které budou sloužit jako pozitivní příklady. Hlavním přínosem projektu má být zvýšení povědomí široké veřejnosti o praktických možnostech ochrany životního prostředí a o k tomu potřebných informačních zdrojích. Prostřednictvím plakátů, billboardů, TV-spotu a tiskové inzerce, které na první pohled nepůsobí \"zeleně\", bude přilákána pozornost veřejnosti k internetovým stránkám kampaně a poradenské telefonní Ekolince a zároveň má kampaň upozornit na možnost volby životního stylu. Základní prvky kampaně: Webová stránka jako vstupní brána, veřejnost navede k potřebným informacím a kontaktům. Na www stránkách budou srozumitelně vysvětleny základní souvislosti a principy trvalé udržitelnosti a ukázáno jejich praktické uplatnění na konkrétních projektech. Návštěvníci stránek zde naleznou kalendář akcí, odkazy na NNO a další organizace zahrnuté do projektu, on-line poradnu i odkazy na mezinárodní dokumenty včetně informací o chystaném summitu RIO 10. Provoz webu bude pokračovat i po skončení kampaně. Provoz Ekolinky - poradenská telefonní linka na Zeleném kruhu, která zpřístupní informace a kontakty i té části veřejnosti, která nevyužívá Internet. V případě sponzorství Českého Telecomu bude bezplatné číslo k dispozici pro celou republiku. Provoz Ekolinky bude pokračovat i po skončení kampaně. Propagace činnosti NNO a motivace občanů k zájmu o jejich životní prostředí a k činnosti v jeho prospěch – ve sdělovacích prostředcích pod jednotným logem budou prezentovány různé projekty a aktivity, které se vážou k udržitelnému rozvoji a mohou oslovit širokou veřejnost. Dlouhodobá a cílevědomá spolupráce s novináři – Zvýšení zájmu médií o ekologické otázky. Médiím budou nabízena témata, která se ke kampani vztahují (témata z ochrany životního prostředí, reportáže z připojených projektů, rozhovory s lidmi z NNO, statistiky, ankety atd.), budou vydávány tiskové zprávy, pořádány tiskové konference. Informační kampaň Hra o Zemi bude zahájena 22. 4. 2002 (Den Země) a potrvá do začátku září, kdy se koná celosvětový summit o udržitelném rozvoji v Johanesburgu. Oficiální závěr a zhodonocení kampaně proběhne na Ekofilmu (filmovém festivalu v Českém Krumlově). Obrazovou a textovou část kampaně (logo, motto kampaně, plakáty, letáky) vytvoří organizátoři ve spolupráci s profesionální reklamní agenturou, aby byl zaručen vysoký účinek kampaně. Logo kampaně spojené s mottem vyjádří hlavní myšlenku kampaně. Bude umístěno na všech propagačních materiálech kampaně i připojených projektech a dle možností také u novinových článků, které se kampaně a připojených projektech budou týkat. Plakáty různého formátu v nákladu několik tisíc kusů budou umístěny v ulicích Prahy a krajských měst celé ČR. Plakáty budou umístěné na plakátovacích plochách, které se většinou používají pro anoncování kulturních akcí a city lights. Plakáty, popř. samolepky budou umístěny i v MHD v krajských a popř. i okresních městech, včetně Prahy. Dalšími prostředky působení na veřejnost budou billboardy (umístěné mimo volnou krajinu). Mediálním partnerem kampaně je Česká televize (30 sekundové spoty v divácky zajímavých vysílacích časech), v jednání je Česky rozhlas. MF Dnes nabídla za symbolické ceny inzertní prostor, který lze využít i na články a rozhovory týkající se kampaně a jednotlivých akcí. Dalším partnerem je Ekolist. Z dalších medií byly osloveny a jsou v jednání: Respekt, týdeník Mosty, Týden, Xantypa, Literární noviny, Lidové noviny a další. Logo kampaně bude propůjčeno projektům z celé ČR odpovídajícím danému tématu kampaně. Organizátoři vyzvou ke spolupráci organizace z celé ČR, půjde o projekty z oblasti ochrany životního prostředí, rozvoje obcí a měst, rozvoje komunitního života, kultury, práce s mládeží a další, které přispívají k větší kvalitě života jednotlivce i společnosti. Zvolené projekty budou moci k propagaci používat logo kampaně a obdrží od organizátorů další informační materiály kampaně. Logo bude projektům přiřazovat pracovní skupina zástupců NNO a MŽP ustanovená na Zeleném kruhu. Kampaň tyto projekty pomůže zviditelnit (uvedením na plakátech, propagace v médiích, na internetu) a bude je prezentovat jako pozitivní a úspěšné příklady občanské angažovanosti. Nejedná se o finanční podporu projektů. Přihlášku vašich akcí do přehledu akcí Hry o Zemi lze získat na mailto:zk@ecn.cz. Tato přihláška bude sloužit jako podklad k seznamu akcí, které v rámci kampaně HRA O ZEMI proběhnou a zároveň i k uveřejnění upoutávky na webu a v médiich. Přihlášky zasílejte v průběhu března. Kontakt: Zelený kruh, Praha. zk@ecn.cz Zdroj: ZPRAVODAJ MÍSTNÍ AGENDA 21 v ČR


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist