Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Alternativní doprava nemá v Plzni zelenou

23.04.2002  |  127× přečteno      vytisknout článek

Alternativní doprava nemá v Plzni zelenou Město Plzeň nedodržuje své platné Zásady dopravní politiky. Přes proklamovanou podporu „prostorově a ekologicky méně náročných druhů dopravy“ je při rozdělování finančních prostředků upřednostňováno budování kapacitních komunikací uvnitř města. V rámci Dnů alternativní dopravy dnes začala distribuce pohlednic, kterými mohou občané apelovat u primátora města Plzně na dodržování Zásad dopravní politiky města Plzně a zvýšení podpory alternativní dopravy. Zásady dopravní politiky města Plzně Rada města Plzně schválila 25.6.1996 Zásady dopravní politiky města Plzně, kde se v bodě 2 - Preference a vzájemné vztahy - můžeme dočíst: „V zájmu co možná nejefektivnějšího využití omezených prostorových i finančních možností města při současné minimalizaci negativních dopadů budou důsledně podporovány prostorové a ekologicky méně náročné druhy dopravy. Cílem je zachování co největšího podílu hromadné dopravy a zvýšení podílu cyklistické, eventuálně i pěší dopravy na celkovém objemu dopravy.“ Jak to však vypadá ve skutečnosti? Byla postavena několik nových kapacitních komunikací (např. ulice U Trati, Sukova, dokončuje se přemostění hlavního nádraží). Nevznikla žádná nová tramvajová nebo trolejbusová trať, vozy MHD na hlavních linkách jsou ve špičkách přetížené (vozidla jsou obsazována na více než 100 % obsaditelnosti). Zavedení integrovaného dopravního systému nepřineslo, mimo změny cen, žádné výrazné změny v hromadné dopravě (nedošlo ke zlepšení nabídky spojů, lepší návaznosti, zavedení společného informačního systém atd.). Nové cyklostezky jsou budovány v minimálním rozsahu, většinou při rekonstrukci nějaké komunikace, neexistuje ani základní funkční síť, která by spojovala centrum města s předměstími. Pěší zóna v Dominikánské ulici byla přeměněna na silnici. „Postoj magistrátu města Plzně, který na jedné straně deklaruje podporu hromadné dopravy, cyklistiky a pěší chůze a ve skutečnosti přednostně buduje magistrály pro automobily, se mi jeví jako pokrytectví,“ říká Vít Roušal, místopředseda Dětí Země a vedoucí plzeňské pobočky. „Pokud nechceme v Plzni další nárůst automobilové dopravy, je třeba začít se skutečnou podporou alternativních druhů dopravy,“ doplňuje Roušal. Hrozí indukce dopravy Pokud se nezmění přístup města k problémům vnitroměstské dopravy a dále se budou prioritně budovat nové komunikace namísto podpory šetrnějších druhů dopravy, lze očekávat vznik tzv. indukované dopravy. Indukci dopravy lze popsat jako: „vztah přímé úměry mezi kapacitou dopravní infrastruktury a objemem dopravy. Čím více prostoru danému druhu dopravy poskytneme, tím větší bude jeho podíl. Jinými slovy, každá nová silnice má potenciál přitahovat automobilovou dopravu a zvyšovat po ní poptávku.“ Zdroj: Tisková zpráva Dětí Země


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist