Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Kolony kamiónů nedávají Plzni spát

24.02.2003  |  124× přečteno      vytisknout článek

Kolony kamiónů nedávají Plzni spát Už v polovině roku 2006 by měl být motoristům k dispozici kompletně dokončený dálniční obchvat města Plzně. Uvedla to mluvčí investora Ředitelství silnic a dálnic Praha Martina Vápeníková. Stavbu, jejíž příprava se vleče už více než deset let, v současné době brzdí především obstrukce některých vlastníků pozemků ve střední, zhruba tříkilometrové části kolem vrchu Val. Ekologičtí aktivisté, kteří nesouhlasí s vedením obchvatu tunelem skrz tento kopec, v roce 1996 společně koupili v těchto místech zhruba dvouapůlarový pozemek. Někteří z devadesáti vlastníků nyní odmítají svůj podíl prodat státu a směřují ke zdlouhavému procesu vyvlastnění. Právě střední část obchvatu znamená největší riziko pro včasné dokončení celé stavby. Oba krajní úseky (od východu i západu) by totiž měly být dokončeny už letos v prosinci. Se stavbou prostředního úseku by se podle Vápeníkové mělo začít na podzim. Na stavbě tunelu se bude podílet konsorcium firem Dálniční stavby Praha, Berger Bohemia a Metrostav, které zvítězilo v soutěži o dodavatele nabídnutou cenou 2,4 miliardy korun. \"Pokud bychom mohli realizovat stavbu o nějaký rok dříve, bylo by však možné hovořit o částce podstatně nižší,\" upozornila mluvčí. Definitivnímu rozhodnutí o vedení trasy obchvatu přes vrch Val předcházela řada soudních sporů. Proti této variantě protestovala především občanská sdružení, někteří vlastníci dotčených pozemků a představitelé blízkých obcí. Ti všichni považovali za výhodnější původní trasu, kterou v roce 1991 schválila Pithartova vláda a jež vedla blíže Plzni. Aktivisté poukazovali především na to, že vzdálenější - a také delší varianta obchvatu znamená větší riziko pro životní prostředí a je o půl miliardy korun dražší. Se svými argumenty však neuspěli. Po sérii soudních sporů nakonec dostala přednost současná varianta označovaná jako SUK2, kterou prosazovalo nejen Ministerstvo pro místní rozvoj, ale hájili ji i představitelé města Plzně a právníci magistrátu. Z boje o kratší obchvat už koncem roku 2001 odstoupilo i ekologické sdružení Děti Země. \"Naše účast měla význam, dokud byla reálná šance trasu SUK2 zastavit. V dané situaci už bychom jen stavbu mohli zdržovat, a to nebylo naším cílem,\" vysvětlil tehdejší představitel plzeňské pobočky Dětí Země Jan Rovenský. Podle primátora města Jiřího Šnebergera jde nyní o to, aby co nejdříve zmizela z ulic Plzně tranzitní doprava. Kolony kamiónů, které na trase dálnice D5 mezi Rozvadovem a Prahou stále musí projíždět centrem Plzně, přinášejí obrovské zatížení exhalacemi. \"Věřím, že tranzitní dopravu se podaří z města odklonit už na konci letošního roku. Střední část obchvatu sice ještě nebude dokončena, ale oba krajní hotové úseky bude možné provizorně propojit,\" doufá primátor. ZDROJ: hn region


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist