Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Růst asijských trhů podporují ekologické vozy

06.11.2003  |  127× přečteno      vytisknout článek

Růst asijských trhů podporují ekologické vozy Levná výroba, účelová spojení s konkurenčními značkami a důraz na ekologii, to jsou hlavní příčiny růstu automobilových trhů v Asii. \"Úspěšná automobilka se musí plně podřídit požadavkům trhu. V šedesátých letech chtěli zákazníci především rychlá auta. V osmdesátých letech byla rozhodujícím kritériem bezpečnost. Dnes je to přátelský vztah k životnímu prostředí, rozhoduje ekologie,\" řekl Jasuhiko Ičihaši, šéfinženýr vývojového centra automobilky Toyota Motor Corporation. S vývojem ekologicky příznivých motorů začaly japonské automobilky s předstihem již na počátku devadesátých let. Firma Mazda v roce 1991, Honda a Toyota v roce 1992. Koncem devadesátých let vývoj urychlily i společnou prací na konkrétních projektech s americkými a evropskými automobilkami. Japonský Nissan se spojil s francouzským Renaultem, Mazda aktivně spolupracuje s americkým Fordem. Toyota uzavřela dohody s americkými automobilkami General Motors, Ford a DaimlerChrysler i s německými společnostmi Volkswagen a BMW. Na rozdíl od Evropanů či Američanů dovedli Japonci zužitkovat spolupráci tak, že nyní mají hlavní problémy ekologických motorů vyřešené a pracují, jako například Honda u vodíkových motorů, na zlevnění jejich výroby. Toyota již zavedla hybridní pohony, tedy spojení benzínového motoru a elektromotoru, do sériové výroby. \"Jsme připraveni nabídnout zákazníkům jak vozy s hybridními pohony, tak klasické benzínové motory s extrémně nízkou spotřebou a tedy i s menším rizikem znečištění ovzduší,\" uvedl Šiniči Sasaki, ředitel továrny Toyoty ve městě Takaoka.. Připomněl, že firma Daihatsu, kooperující s Toyotou, představila na současném tokijském autosalónu koncept rodinného vozu Ufe-II, který na jeden litr benzínu ujede 60 kilometrů. Koncept je připraven do výroby. Všechny nově vyvíjené modely jsou přitom určeny hlavně pro asijské trhy, teprve potom se uvažuje o zavedení některých modelů v Americe či v Evropě. Na asijských trzích jsou japonské automobilky doma, získávají zde rychlé reakce a mohou výrobu i pružně přizpůsobit. Díky těmto poměrně rychlým změnám se trh hýbe, udržuje se stálý zájem zákazníků a prodej v Asii roste. V USA říjnový prodej zeslábl na 15,7 miliónu vozů v přepočtu na celý rok ze srpnových 18,9 miliónu aut a například ve Francii klesl prodej za deset měsíců meziročně o 6,7 procenta na 1,67 miliónu vozů. V Japonsku se odbyt v říjnu meziročně zvýšil o 3,9 procenta a od počátku roku se zde prodalo 4,9 miliónu nových aut, o procento více než loni. Velké možnosti má čínský trh. Automobilka General Motors chce do roku 2006 zvýšit výrobní kapacity v Číně o polovinu na 766 tisíc vozů a příští rok hodlá v Šanghaji vyrábět slavné vozy Cadillac. \"V posledních osmi letech se roční odbyt automobilů v Číně zvýšil z 1,4 na 3,3 miliónu a pro období do roku 2015 se předpokládá jeho růst o osm procent ročně,\" říká Paul Brough, společník poradenské firmy KPMG v Číně. Zároveň upozorňuje na riziko přehřátí: \"Během dvou let se v Číně projeví překročení výrobních kapacit, které nejsilněji zasáhne sektor osobních aut.\" ZDROJ: HN


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist