Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Břeclav chystá dvě velká logistická centra

10.12.2003  |  127× přečteno      vytisknout článek

 

V Břeclavi se připravuje výstavba dvou logistických center. Výstavbu velkého překladiště mezi železniční a silniční dopravou, po Lovosicích druhého svého druhu v tuzemsku, chystá ministerstvo dopravy. S projektem dalšího překladiště pro železniční a silniční dopravu nyní přišlo také sdružení rakouských podnikatelů.
Ti chtějí vybudovat logistické centrum v blízkosti břeclavského železničního nádraží. Centrum má sloužit k překládce zboží od rakouských firem při jeho dovozu do Česka. Podle rakouského návrhu by se překladiště u nádraží mělo začít budovat za dva roky. Náklady na centrum podnikatelé odhadují na desítky miliónů korun.
Územní plán města přitom již předpokládá výstavbu velkého železničního a silničního terminálu s možným napojením vodní cestou na Dunaj u Vídně. Tato akce je zakotvena i v prioritách rozvoje Jihomoravského kraje. Ministerstvo dopravy už zadalo vypracování studie proveditelnosti, která by měla určit, jaká bude kapacita centra a jak bude financováno. Začátek výstavby se odhaduje na konec příštího roku a ministerstvo podalo žádost o financování výstavby centra Evropské unii. Zatím není jasné, kolik centrum bude stát. První odhady mluví o několika miliardách korun, jasné není ani financování.
\"Jde o dopravní uzel výjimečných parametrů, je proto nutné vytvořit předpoklady pro jeho napojení na silniční, železniční i vodní dopravu. V případě silnice a železnice jsou už nyní splněny parametry pro kvalitní napojení na dálkovou síť jako dálnice D2 a železniční koridory,\" uvedla Ludmila Roubcová z ministerstva.
Podobně velké logistické centrum, které spojuje železniční, silniční a říční překladiště, je v tuzemsku zatím pouze Dopravně zbožové centrum v Lovosicích. To navíc pomohlo přilákat investory. \"Kolem říčního a železničního překladiště s napojením na dálnici vznikla průmyslová zóna, ve které se už usadili tři japonští investoři,\" uvedl manažer centra Ivo Malík. \"Původní záměr, který počítal jen s logistickým centrem, by na rozvoj nestačil,\" dodal. V Lovosicích se už v zóně u terminálu usadily japonské firmy Tris, Toka Rika a Aoyama Seisakusho a česká Indes Invest. Zóna navíc byla vyhlášena za plochu s největším ekonomickým přínosem za loňský rok.
\"Břeclav na tom může být podobně, firmy se budou chtít usadit v blízkosti velkého překladiště. Otázkou je, jestli se uživí dvě překladiště nedaleko sebe,\" řekl Milan Svoboda z firmy Alpi, jež se zabývá poradenstvím v dopravě. S tím, že se díky výstavbě logistických center podaří do města přilákat také investory, počítá i radnice v Břeclavi.
Studie zadaná ministerstvem má také zjistit, kolik by stálo napojení Břeclavi vodní cestou na Dunaj u Vídně. Pokud by logistické centrum sloužilo i vodní dopravě, musel by vzniknout též vodní kanál. Podle odhadů Sdružení Dunaj - Odra - Labe by vybudování vodní spojnice mezi Břeclaví a Dunajem stálo přes 20 miliard, navíc by je provázely spory. Proti spojení výstavby logistického centra a vodní trasy k Dunaji protestují  ekologové  a nelíbí se ani  Ministerstvu   životního   prostředí  . \"Jsme velmi opatrní, na trase spojení k Dunaji jsou velmi vzácné přírodní lokality, proto ten záměr podporovat nebudeme,\" uvedl  ministr   životního   prostředí  Libor Ambrozek.
Výstavba obou center závisí i na tom, jak rychle se podaří vystavět obchvat města a napojit oblast na nově dokončovanou dálnici A5 od Vídně do Brna a Katovic. Rakušané totiž kvůli výhodné poloze Břeclavi chtějí postavit rychlostní komunikaci mezi dálnicí a Břeclaví. Stavbu by také měla financovat EU, o zahájení stavby ale zatím nebylo rozhodnuto.

Výhody Břeclavi pro výstavbu terminálů

[*] dobrá poloha na hranicích ze Slovenskem a Rakouskem
[*] napojení na I. a II. železniční koridor mezi Rakouskem, Slovenskem, Českem, Německem a Polskem
[*] blízkost dálnice D2 mezi Brnem a Bratislavou
[*] blízkost nově budované dálnice A5 od Vídně na Brno a Katovice
[*] vhodné pozemky v blízkosti připravovaného obchvatu města
[*] Břeclaví denně projede k rakouským hranicím deset tisíc aut
[*] ve špičce (pátek) přejede denně hranice na dálnici přes tisíc nákladních aut
Zdroj: ministerstvo dopravy, Městský úřad Břeclav
ZDROJ: Podniky a trhy


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist