Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Krátce - různé

25.05.2004  |  124× přečteno      vytisknout článek

 

Andrej Mudray,
ředitel st. fondu život. prostředí
Jsem přesvědčen o tom, že jsme na prahu velkých změn myšlení lidí. Spalování fosilních paliv je pro další existenci lidstva nevyhnutelně nutné nahradit jinými zdroji energie. Biomasu chápu jako čistý obnovitelný zdroj energie, neboť rostliny při svém spalování uvolňují do ovzduší jen tolik škodlivých látek, kolik jich v době svého růstu odebraly ovzduší. Domnívám se tedy, že má velkou budoucnost, především v našich podmínkách a nejen zde. Naše země je omezena přírodními podmínkami, vodní zdroje mají svou konečnou hranici, větrnou energii lze získávat jinde daleko lépe. O to více bychom se měli tímto zdrojem energie zabývat. Společné spalování biomasy ve velkých uhelných elektrárnách považuji za její nehorázné plýtvání.

Kvůli cestě zničili kus Středohoří
Za cestu, kterou si nechaly Lesy ČR vybudovat v Chráněné krajinné oblasti České středohoří, nechce nikdo nést odpovědnost. Najatá firma vykácela kus lesa a vykopala odvodňovací strouhy. Na takový zásah je třeba výjimka ze zákona o životním prostředí, u Milešovky se však stavělo jen s ohláškou na stavebním úřadě. Inspekce životního prostředí stavbu zastavila a hrozí pokutou až milion korun. Zda ji zaplatí Správa chráněné oblasti, Lesy ČR či někdo další, není zatím jasné.

Únik ze Spolchemie je bez trestu
Nedávné havárie v ústecké Spolchemii, při které do ovzduší unikly chlor či oxid sírový, zůstanou bez vážnějších následků pro zaměstnance. Vedení firmy zatím jen symbolicky potrestalo jednoho pracovníka, který přijde o část výplaty. Za další únik prý mohla vada na materiálu a nikoli lidská chyba.

RoLa končí, kamiony zahltily obce
V nejbližších týdnech definitivně přestanou jezdit vlaky RoLa, které z Lovosic vozily kamiony do Německa a zpět. Rozhodli o tom zástupci českého a saského ministerstva dopravy. Po železnici přitom měly kamiony jezdit kvůli ochraně životního prostředí až do dokončení dálnice D8. Na návrat kamionů na silnici doplatí hlavně obyvatelé obcí, kudy budou tahače projíždět.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist