Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

První hermafrodit: Hybridní Prius konečně přichází do Česka

29.09.2004  |  zdroj: Euro  |  130× přečteno      vytisknout článek

První hermafrodit: Hybridní Prius konečně přichází do Česka Je to jen další způsob, jak se odlišit. Přesto velmi důležitý. Dosud lidé prostřednictvím svých automobilů mohli naznačovat výši kont nebo absenci vkusu, s priusem zaujímají postoj k životnímu prostředí. Stejně jako je ferrari spjato s rychlostí či aston martin s Jamesem Bondem, dostala toyota prius mezi automobily nálepku ekologa.
Za všechno může elektromotor ukrytý v útrobách vozu. Bez něj by byla benzinová patnáctistovka o výkonu 78 koní dočista ztracená a o kombinované spotřebě 4,3 litru na sto kilometrů by se jí mohlo leda zdát. A stejně tak o zrychlení na stovku za 10,9 vteřiny a maximální rychlosti 170 kilometrů za hodinu. Automobil, který je zároveň úsporný, přijatelně rychlý a slušně prostorný, má něco do sebe. A je navíc díky hybridní technologii jedinečný.
Kombinace klasického spalovacího agregátu s elektromotorem se zdá být variantou pro nejbližší budoucnost. Japonská automobilka chce s hybridním pohonem nabízet postupně všechny své modely a tvrdí, že na tom dokáže vydělávat. Zatím je prius o to výjimečnější, že žádné konkurenty na trhu nemá ani mezi modely Toyoty, ani u ostatních značek. Brzy se však objeví a budou velmi ambiciózní.
Žádná automobilka nechce zůstat pozadu, a proto se snaží vyvíjet pohony budoucnosti. Toyota je zatím nejdále, alespoň pokud jde o úspěšnost šíření nových technologií. Koncem příštího roku by se měly priusy začít vyrábět také v Číně. Ačkoli se země negativně proslavila svým volnějším vztahem k duševnímu vlastnictví, japonská společnost se rizika nebojí.
Toyota prius, která přijde ve druhé polovině října na český trh, je již druhou generací. První se v tuzemsku neobjevila a druhá přichází s ročním zpožděním po premiéře v Německu či Velké Británii. Zatím automobilka příliš důvěry v tuzemské prodeje neměla. To se však nyní mění. Zajímavé bude pozorovat, nakolik jsou ochotni změnit svůj přístup také lidé v Česku.

CENA E8

Návrháři automobilky Renault
Za šestidveřový automobil

Jako nápad to vypadá šíleně: vzít zadní dveře renaultu modus a do nich udělat ještě jedna menší dvířka. Zvláště v přeplněných městech to však funguje. Pokaždé není třeba odklápět celý zadek a riskovat kontakt s automobilem nalepeným těsně za zadním nárazníkem. Zatímco při otevírání pátých dveří musí být k nejbližšímu vozu minimálně 62 centimetrů, šestým dvířkům stačí poloviční vzdálenost. Sklopená unesou skoro čtyřicet kilogramů a tlačítka pro jejich otevírání jsou z obou stran. Modus má kromě těchto dvířek pro přerostlou kočku v zásobě dalších pár triků, jak zpříjemnit praktické využití automobilu, ale tenhle je jedním z nejchytřejších.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist