Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Němci otevírají diskusi o mýtném pro auta

05.01.2005  |  zdroj: HN  |  123× přečteno      vytisknout článek

Němci otevírají diskusi o mýtném pro auta Mýtné na německých dálnicích - noční můra spolkového ministra dopravy, provozovatele Toll Collect a mnohých řidičů kamiónů, se téměř rozplynula. Při spuštění systému se nic přílišně nevymykalo normálu, po obávaných zácpách a dlouhých čekacích dobách ani stopa.
Dlouho odkládaný systém, který měl začít již před rokem a půl, ale vykazoval příliš mnoho nedostatků, tak nakonec přece jen slavil úspěch. Ten jakoby smazal chyby z minulosti a pomalu rozpoutal diskusi o tom, zda po nákladních vozech nyní na německých dálnicích budou muset platit i vozy osobní.
Na rozdíl od jiných evropských zemí - ať už Francie, Španělska, Rakouska, Švýcarska, Maďarska či Česka, totiž v Německu, které je klasickou tranzitní zemí, řidiči osobních aut za užívání dálnic nic platit nemusí. Přestože konkrétně v nejbližší době nic "nehrozí" a politici jako například ministr dopravy Manfred Stolpe se vzhledem k nepopularitě takového opatření staví proti, odborníci jsou si jisti - mýtné pro osobní auta musí přijít, a to co možná nejdříve. Německo ke zvážení takového kroku tlačí hned několik skutečností. První z nich je, že zavedením mýtného došlo de facto k ekonomickému znevýhodnění nákladních vozů. Osobní vozy se na zácpách na dálnicích podílejí stejnou měrou, ale za jejich užívání neplatí. Odborníci navíc namítají, že se tak vlastně ani nepodílejí na financování výstavby infrastruktury.
"Musíme, co nejrychleji je to možné, přejít na financování stavby silnic prostřednictvím poplatků," řekl deníku Financial Times Deutschland ekonom Werner Rothengatter, který je členem vědecké rady ministerstva dopravy.Velký tlak ale vyvolává také stále více kritická dopravní situace v mnoha německých městech, která by se zavedením mýtného dala lépe regulovat. Došlo by k tzv. road pricingu, kdy je cena za užití dálnice či silnice flexibilní podle toho, jaká je na ní v dané chvíli doprava. Motivací řidičů využít levnější objížďky by se pak dal provoz regulovat. Takový systém v USA například testuje již firma Siemens. Jedním z argumentů zároveň je, že by se tato funkce dala "naroubovat" na dnes již fungující systém výběru mýtného od nákladních vozů a tudíž by investice nebyly tak vysoké. "Od roku 2008, kdy systém na výběr mýtného bude spolehlivě fungovat, je možné přejít také na satelitní výběr mýtného pro osobní auta," míní Rothengatter. Do třetice k regulaci pr ovozu prostřednictvím mýtného, alespoň ve městech, tlačí také životní prostředí. Od ledna vstoupily v Německu v platnost nové směrnice o dodržování hodnot znečištění ovzduší , které města, jako jsou Frankfurt, Mnichov, Hamburg nebo Berlín, překračují. Jinak než omezením dopravy je přitom dodržet nebudou schopné.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist