Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Britové jednoduše poznají, kolik auto vypouští škodlivin

17.02.2005  |  zdroj: HN  |  123× přečteno      vytisknout článek

Britové jednoduše poznají, kolik auto vypouští škodlivin Britové se od června dočkají velmi srozumitelné informace o tom, jakým způsobem se provoz jejich nového auta promítá do životního prostředí.
Automobily budou rozděleny do šesti kategorií, označenými počátečními písmeny abecedy. Kritériem bude, jak zatěžují životní prostředí oxidem uhličitým. Podobný systém se již užívá například pro chladničky.
Pod označení "A", které bude signalizovat zelená nálepka, se dostanou pouze elektromobily. To budou nejčistší a ekologicky nejšetrnější dopravní prostředky, které neznečišťují okolí emisemi. Pro auta, která jezdí na benzín či naftu, je určeno pět ostatních stupňů.
Na opačný konec této škály, pod písmeno "F", tedy červenou barvu, se dostanou velké, na provoz nákladné vozy a terénní auta, které nejvíce zatěžují životní prostředí.
Ministerstvo dopravy je přesvědčeno, že případný kupec bude srozumitelně informován o tom, jakou zátěž životnímu prostředí představuje jeho vůz.
"Stupnice vysílá jasné poselství motoristům," řekl ministr dopravy Alistair Darling listu Guardian. Podle ministra si kupující uvědomí, jak je ekologický aspekt jejich rozhodnutí důležitý.
Někteří motoristé naopak opatření kritizují, zdá se jim poněkud nepřehledné.
"Nakonec každý, kdo používá auto se spalovacím motorem, přestává být ekologicky šetrným cestujícím," řekl novinářům motoristický publicista Steve Berry. Má pocit, že terénní auta jsou příliš démonizována. Argumentuje, že mnohem větší škody vznikají životnímu prostředí již při vlastní výrobě auta. "Pozdější dopady jsou v porovnání s tím minimální," tvrdí Berry. Jako řešení do budoucna zmiňuje vodíkový pohon.
Provoz terénních aut či velkých luxusních vozů ale nechtějí omezit jen v Británii. Francouzi dokonce plánují zatížit jejich prodej zvláštní daní. Pokládají je za největší nebezpečí životnímu prostředí ve velkých evropských městech.
Britská vláda předpokládá, že nová klasifikace dokáže podpořit prodej ekologicky šetrných automobilů. Podle průzkumů citovaných deníkem Daily Telegraph zatím ovlivňují ekologická hlediska nakupující jenom z dvanácti procent.


Ekologická škála
Skupina A
Emise: 100 g/km Příklad: elektromobil
Skupina B
Emise: 101-120 g/km Příklad: Citroen C2 1.4
Skupina C
Emise: 121-150 g/km Příklad: Fiat Panda 1.2
Skupina D
Emise: 151-165 g/km Příklad: Peugeot 307 1.4
Skupina E
Emise: 166-185 g/km Příklad: Ford Mondeo 1.8
Skupina F
Emise: více než 186 g/km Příklad: Land Rover Freelander


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist