Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Německé mýtné vynáší více, než se čekalo

03.01.2006  |  zdroj: Podniky a trhy  |  126× přečteno      vytisknout článek

Německé mýtné vynáší více, než se čekalo Satelitní mýtné pro kamióny v Německu přinese za první rok provozu 2,85 miliardy eur. Uvedl to v bilanční zprávě spolkový ministr dopravy Wolfgang Tiefensee. To je o 450 miliónů více, než vláda předpokládala.
"Listopad byl rekordní, vybrali jsme 260 miliónů eur," připomněl ministr. Systém vybudovalo a provozuje konsorcium Toll Collect. Náklady na zavedení systému, 1,2 miliardy eur, se Německu vrátily během půl roku.
Tiefensee tak reagoval na názory kritiků německého systému. Ti před rokem tvrdili, že státní pokladna očekávaných 2,4 miliardy eur z mýta nedostane, protože Německo vedle automatického sledování trasy a výpočtu poplatků umožnilo i ruční zadávání dat a při něm by řidiči mohli podvádět. Podle ministra však podvodům brání časté kontroly a vysoké pokuty. Satelitní palubní jednotky má nyní 480 tisíc vozidel, automaticky probíhá 86 procent mýtných transakcí.
"Mýtné má i ekologický přínos. O patnáct procent klesl počet prázdných kamiónů na dálnicích, sedm procent kontejnerů se ze silnic přesunulo na železnici," připomněl Tiefensee.
Německo je druhým státem unie, kde nákladní vozy platí celoplošně mýtné - na 12 tisících kilometrech. Jako první zavedlo v celé zemi mýtné před dvěma lety Rakousko, a to na dvou tisících kilometrech. Systém postavily firmy Autostrade a Kapsch. Za první rok vydělal 762 miliónů eur, vláda čekala 600 miliónů. Náklady se zaplatily za osm měsíců.
V Rakousku platí mýtné průměrně 22 eurocentů za kilometr nákladní auta nad 3,5 tuny, v Německu platí jen těžká nákladní vozidla nad 12 tun, a to průměrně 11 eurocentů za kilometr.
Od letošního roku mají německé palubní jednotky nový software, který rozšíří služby, například trvalé sledování vozidel či platby i za jízdy mimo dálnice. Nevýhodou je, že software se musí měnit v každém vozidle.
Rakouský systém sice může změnit rozsah silnic jednodušeji, v centrálním počítači, ovšem na silnicích se musí postavit další mýtné brány, dva až pět kilometrů od sebe. A jen v těchto bránách lze vozidla sledovat.
Pro české mýtné byla v tendru vybrána firma Kapsch. Podmínky tendru šetří antimonopolní úřad.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist